کد خبر: ۱۳۶۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۱۲ دی ۱۳۹۵ - 2017January 01
دبیر دوم کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهارکرد:
محسن بیگلری بیان کرد: آمار بیماری های صعب العلاج مانند سرطان بالا است و درمان این نوع بیماری ها، هزینه های بسیار سنگینی را به خانواده ها تحمیل می کند، حالا طرح تحول سلامت این فرصت را در اختیار اقشار ضعیف قرار داده است تا هزینه کمتری را صرف درمان کنند و نباید این امکان مهم و حیاتی را از آنان سلب کرد.
شفاآنلاین>سلامت> دبیر دوم کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات‌ با اشاره به نامه ارسالی ۲۴۳ نفر از نمایندگان مجلس به رئیس جمهور در خصوص تامین منابع مالی طرح تحول سلامت، تصریح کرد: این طرح، متعلق به اقشار ضعیف و یارانه اقشار مستضعف جامعه است که توان پرداخت هزینه های گزاف درمان را ندارند و اجرای طرح تحول سلامت بار مالی ناشی از درمان بیماری ها را از دوش آنان برداشته است.

به گزارش شفاآنلاین،محسن بیگلری  افزود: آمار بیماری های صعب العلاج مانند سرطان بالا است و درمان این نوع بیماری ها، هزینه های بسیار سنگینی را به خانواده ها تحمیل می کند، حالا طرح تحول سلامت این فرصت را در اختیار اقشار ضعیف قرار داده است تا هزینه کمتری را صرف درمان کنند و نباید این امکان مهم و حیاتی را از آنان سلب کرد.

وی تاکید کرد: در همین راستا مجلس موظف است از هر طرحی که در آن مردم منتفع می شوند، حمایت کند. طرح تحول سلامت، طرحی است که در دولت خوب عمل کرده و از کارنامه قابل قبولی برخوردار است. بنابراین تحت هر شرایطی و برای پیشبرد این طرح، باید کمک حال وزارت بهداشت بود.

 دبیر دوم کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با بیان این مطلب که منابع مالی متعددی برای تامین مالی طرح سلامت وجود دارد، به مالیات ناشی از فروش دخانیات، درآمدهای نفتی، هدفمندی یارانه ها و مالیات کالاهای آسیب رسان سلامت اشاره و تصریح کرد: اگر این منابع به طرح تحول سلامت اختصاص پیدا کند، بسیاری از مشکلات مردم در حوزه درمان مرتفع می شود. ضمن این که باید توجه داشته باشیم پیشگیری بهتر از درمان است و اگر این اتفاق بیفتد، آمار بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان نیز پایین می آید. در کنار این ها اعتبارات مالی مطلوبی نیز باید به مناطق محرومی که از نبود امکانات درمانی رنج می برند، تخصیص پیدا کند.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس همچنین با اشاره به بدعهدی سازمان های بیمه گر در پرداخت معوقات خود به بیمارستان ها و مراکز درمانی بیان کرد: حدود یک ماه قبل، مجلس پرداخت هشت هزار میلیارد تومان به سازمان های بیمه گر را تصویب کرد تا معوقات خود را به مراکز درمانی پرداخت کنند. با پرداخت این مبلغ، بیمه ها نیز می توانند بدهی های خود را پرداخت کنند، اما در صورت عدم تمکین باید به قانون پاسخگو باشند.سلامت آنلاین

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: