کد خبر: ۱۳۶۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۱۲ دی ۱۳۹۵ - 2017January 01
محمد قریشی گفت: عمل پیوند از استخوان اجساد بیشتر در زمینه زانو و لگن کاربرد دارد و هزینه چندانی به همراه نداشته و به طور معمول استخوان از جسد توسط بیمارستان و با اجازه خانواده فرد متوفی اهدا می‌شود.
شفاآنلاین>جامعه پزشکی>یک متخصص ارتوپدی با اشاره به این‌که ‌پزشکان می‌توانند از استخوان جسد افراد برای پیوند به افرادی استفاده کنند که در تصادفات دچار مشکل یا در بیماری با معضل مواجه است گفت: این پیوند با رضایت خانواده و بیشتر برای افراد زیر ۴۵ سال استفاده می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین،محمد قریشی اظهار کرد: این اقدام در حال حاضر در مراکز پیشرفته در کشور انجام می‌گیرد و با پیوند مغز استخوان فرق می‌کند چرا که پیوند مغز استخوان برای بیماران سرطانی بوده و تنها سلول‌های بنیادین در این پیوند منتقل می‌شوند.
این متخصص ارتوپدی با اشاره به این‌که آمار دقیقی در ارتباط با پیوند استخوان اجساد در کشور وجود ندارد اضافه کرد: چنین پیوندی در افراد با سن بالای ۴۵ سال ترجیح داده می‌شود و در آن از مفصل مصنوعی استفاده می‌شود. پیوند غضروف مفصل یا استخوان نیز ممکن است با مشکلاتی مواجه باشد به طور مثال استخوان جوش نخورد یا به عبارتی پیوند پس زده شود، بنابر این، پیوند از استخوان یا مفصل و غضروف اجساد برای افراد زیر۴۵ سال بیشتر استفاده می‌شود.
او گفت: عمل پیوند از استخوان اجساد بیشتر در زمینه زانو و لگن کاربرد دارد و هزینه چندانی به همراه نداشته و به طور معمول استخوان از جسد توسط بیمارستان و با اجازه خانواده فرد متوفی اهدا می‌شود.
قریشی خاطر نشان کرد: در حال حاضر تعویض مفاصل زانو و استفاده از نوع مصنوعی آن در کشور با اجرای طرح تحول با قیمت مناسبی انجام می‌گیرد و در واقع در یک بیمارستان دولتی هزینه یک تا ۱/۵ میلیون تومان برای بیمار به همراه دارند که این مقدار در واقع هزینه جراحی، بستری و هزینه مفصل مصنوعی است. در حالی که پیش از این خود بیمار باید برای خرید پروتز یا مفصل مورد نظر اقدام می‌کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: