کد خبر: ۱۳۶۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۹ - ۱۳ دی ۱۳۹۵ - 2017January 02
حدود یک‌چهارم افراد مبتلا به میگرن اورا دارند. اورا تغییرات حسی است که همراه یا قبل از شروع سردرد میگرنی احساس می‌شود مانند تاری دید، حساسیت زیاد به نور زیاد یا دیدن خطوطی در محدوده بینایی.
شفا آنلاین: یک مطالعه جدید نشان داده که در زنان مبتلا به میگرن احتمال بروز سکته مغزی و قلبی دو برابر می‌شود. این ارتباط به‌خصوص در نوع از میگرن است که با اورا aura همراه است.

 به گزارش شفا آنلاین:حدود یک‌چهارم افراد مبتلا به میگرن اورا دارند. اورا تغییرات حسی است که همراه یا قبل از شروع سردرد میگرنی احساس می‌شود مانند تاری دید، حساسیت زیاد به نور زیاد یا دیدن خطوطی در محدوده بینایی.

       البته این مطالعه ارتباط علت و معلولی را بین میگرن و سکته مغزی و قلبی اثبات نمی‌کند بلکه صرفا همراهی این وقایع را نشان می‌دهد. باوجوداین ارتباط باز حدود یک درصد از سکته‌های مغزی با میگرن ارتباط دارد. محققان حدس می‌زنند که در هر سه این بیماری‌ها نوعی التهاب عروقی وجود دارد که این می‌تواند همراهی آن‌ها باهم را توجیه کند.

       این مطالعه ارتباطی را بین میگرن و سکته مغزی و قلبی در مردان نشان نداد. محققان به زنان مبتلا به میگرن توصیه می‌کنند عواملی را که احتمال بروز سکته مغزی و قلبی را در آن‌ها زیاد می‌کند از زندگی خود حذف کنند. ترک سیگار، کنترل کلسترول، احتیاط در مصرف قرص‌های پیشگیری از بارداری، تغذیه مناسب و ورزش ازجمله اقداماتی است که احتمال بروز سکته را کاهش می‌دهد.سپید
منبع: Medscape
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: