کد خبر: ۱۳۶۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۰۹ دی ۱۳۹۵ - 2016December 29
بیماری های ستون فقرات یکی از شایع ترین اختلالات اسکلتی عضلانی است که فیزیوتراپی راه حل بسیاری از این دردهاست.
شفا آنلاین>سلامت>مشاور وزیربهداشت در حوزه توانبخشی گفت: پوشش خدمات توانبخشی هزینه نیست بلکه بیمه ها با این حمایت صرفه جویی می کنند.

به گزارش شفا آنلاین،محمدتقی جغتایی مشاور وزیربهداشت در حوزه توانبخشی افزود:بیماری های ستون فقرات یکی از شایع ترین اختلالات  اسکلتی عضلانی است که فیزیوتراپی راه حل بسیاری از این دردهاست.

وی گفت:از آنجایی که خدمات توانبخشی تحت پوشش بیمه ها نیستند بسیاری از درمان ها نیمه کاره می ماند و با تشدید عوارض فرد به دنبال مکرر خدمات توانبخشی میرود.

وی گفت:مراجعات چندباره در پی درمان های نیمه کاره هزینه اضافی برای بیمه هاست و از دید درمانگران در کل دنیا پوشش بیمه ای صرفه جویی سازمان های بیمه گر محسوب می شود.

جغتایی در ادامه اظهارداشت:سبک زندگی ناصحیح،کم تحرکی، مشاغل گوناگون،ایستادن،نشستن های غیراصولی  در کشور ما عوارض گوناگون ازحیث درمان و از حیث ازکارافتادگی مشاغل و چرخه اقتصاد را تحمیل می کند.

مشاور وزیربهداشت در حوزه توانبخشی گفت: در کشورهای پیشرفته بیماران قلبی با استنت گذاری در گام اول تحت خدمات توانبخشی با پوشش بیمه ای هستند چراکه با توانبخشی معالجات، مراجعات و عوارض کاهش پیدا می کند.

وی افزود:نبود حمایت های بیمه ای در بسیاری موارد منجر به قطع درمان می‌شود و دودش به چشم سلامت مردم می رود.

جغتایی گفت:رعایت اصول طب حرفه ای و ارگونومی در مشاغل کشور ما از موضوعاتی است که باید دنبال شود.

وی در ادامه افرادپشت میزنشین،رانندگان و کودکان سرگرم به بازی های رایانه ای را افراد درمعرض اختلالات ستون فقرات دانست.

وی ضمن هشدار آمارهای بیماری های اسکلتی عضلانی و در راس آن اختلالات ستون فقرات خواستار آموزش سبک زندگی سالم در کنار حمایت های سازمان های بیمه گر شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: