کد خبر: ۱۳۶۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۰۹ دی ۱۳۹۵ - 2016December 29
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه اخلاق حلقه گمشده جامعه امروز است خاطر نشان کرد: اگر نتوانیم اخلاق را در جامعه نهادینه کنیم و همه در آن سمت و سو حرکت کنیم یقینا این همه دستاورد نمی تواند پایدار باشد.

شفاآنلاین :جامعه پزشکی >سومین مجمع سالیانه بسیج جامعه پزشکی استان سمنان با حضور دکتر مهدی شادنوش رئیس دانشگاه و رئیس شورای بسیج جامعه پزشکی استان سمنان، حجت الاسلام و المسلمین بارانی معاون دفتر نهاد، دکتر الهیان عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی کشور، سرهنگ هراسانیان جانشین فرماندهی سپاه استان، دکتر مهرابی رئیس بسیج جامعه پزشکی استان و جمعی از فرمانده هان شورای بسیج جامعه پزشکی در سالن امام رضا(ع) ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان برگزار شد.

در این همایش دکتر شادنوش رئیس دانشگاه و رئیس شورای بسیج جامعه پزشکی استان سمنان در سخنانی اظهار داشت: هر آنچه در فرایند پیشرفت و تعالی کشور در حال وقوع است مرهون فداکاریها و ایثارگری های شهداء و مدافعین حرم است و سخنی باقی نمی ماند آنچه است شرمندگی و نگرانی که آنچه وظیفه ماست آیا می توانیم به آن عمل کنیم یا نه.

وی با بیان به اینکه در این برهه از زمان نباید نسبت به مسائل جامعه ساکت و بیطرف باشیم گفت: از خداوند متعال می خواهیم همه ما را توان و قدرت یاری دهد که پیام رسان این همه بزرگی باشیم.

دکتر شادنوش مجمع سالیانه بسیج جامعه پزشکی استان سمنان را نقطه عطف و عهد همه آنانی دانست که با آرمان ها و اهداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی پیمان بسته اند و در یک کلمه و آن هم اسلام ظهور پیدا می کند.

وی اخلاق را حلقه گمشده جامعه امروز دانست و خاطر نشان کرد: اگر نتوانیم اخلاق را در جامعه نهادینه کنیم و همه در آن سمت و سو حرکت کنیم یقینا این همه دستاورد نمی تواند پایدار باشد.

سرهنگ هراسانیان جانشین فرماندهی سپاه استان نیز ضمن تقدیر و تشکر از دکتر شادنوش رئیس دانشگاه و رئیس شورای بسیج جامعه پزشکی استان سمنان، به اراده و وحدت مردم  اشاره کرد و گفت: دشمن امروز با نشانه گیری وحدت درصدد تفرقه بین مسلمانان است و وظیفه بسیج امروز سخت تر از همیشه است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت سلامتی افزود: هیچ چیزی در زندگی بهتر از سلامت نیست، دشمن امروز سلامت معنوی ما را نشانه گرفته، ارتباط با خدا، ائمه، آرامش وقتی تآمین شد آن وقت سلامت معنوی را داریم و عملدار این عرصه شما هستید.

حجت الاسلام و المسلمین بارانی یکی دیگر از سخنرانان این روز بود که در خصوص بصیرت با نگاه قرآنی در سه عنوان مفهوم بصیرت، راهکارهای رسیدن به بصیرت، و آثار بصیرت مطالبی بیان کرد.

وی افزود: تمام رفتاری که از ما سر می زند متأثر از نگرش ما از عالم است و همه نگرش های ما از بینش ماست و آن بینش یعنی بصیرت.

در ادامه دکتر الهیان عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: بسیج به واقع ویژگی اش اخلاص است و به فرمایش امام راحل(ره) بسیج لشکر مخلص خداست و اینکه ایمان و اعتقاد و باور به خالق یکتا هستی و رضایتمندی او را همواره سرلوحه عمل خود قرار دهیم از ویژگی بسیج است، مدیریت جهادی و عملکرد جهادی از خصوصیاتی است که می توان برای بسیج نام برد.

عضو شورای مرکزی بسیججامعه پزشکی کشور افزود: سالانه هفتاد بیمارستان صحرایی در مناطق محروم بر پا می شود و متخصصین، پزشکان فوق تخصص، پرستاران، پیراپزشکان بدون هیچ چشم داشتی در آن بیمارستان ها حضور یافته و به ارایه خدمات سلامتی می پردازند.

همچنین سالانه سیصد تیم امداد به صورت عمومی در مناطق محروم و به مناسبتهای مختلف و خاص حضور دارند و این مقوله سرلوحه کار بسیج جامعه پزشکی است که نمونه اخیر آن حضور در مراسم سرور و سالار شهیدان اربعین امام حسین(ع)  و یاران با وفایش بود.

دکتر الهیان یکی از فعالیت های جدی بسیج جامعه پزشکی را فعالیت های مطالعاتی، تحقیقاتی و پژوهشی دانست و خاطر نشان ساخت: این فعالیتها بایستی سرلوحه اساتید و کادر سلامت در استان ها قرار گیرد.

وی افزود: امروز در کنار خدمت رسانی به مردم نیازمند در مناطق محروم در صدد ارایه یک مدل و الگوی جدید در حوزه سلامت به جهانیان هستیم و این مدل و الگو با توجه به تفکرات حضرت امام (ره) و حکمت اسلامی بنا شده است.

ایشان همچنین به نقش بسیج جامعه پزشکی در حوزه سلامت و مصادیق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و بیان داشت: طب سنتی و طب اسلامی ایرانی یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت می تواند باشد که ما می توانیم با پیشگیری از وقوع بیماریها جلوگیری کنیم و در بحث توریسم درمانی نیز کسب درآمد داشته باشیم و با حمایت از تولید کنندگان داخلی باعث تقویت آنان شویم.

دکتر باباخانی مدیر درمان بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود در این مراسم به تشریح فعالیتهای بسیج جامعه پزشکی آن دانشگاه پرداخت. 

دکتر جندقی معاون بهداشتی و رئیس کارگروه سلامت بسیج جامعه پزشکی استان نیز به بیان اهداف طرح سلامت و بحث کارگروه سلامت بسیج و فعالیتهایی که در این زمینه انجام شده است پرداخت.

در پایان دکتر مهرابی رئیس بسیج جامعه پزشکی استان سمنان ضمن قدردانی از حمایت های رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از حضور همه بسیجیان در این همایش تقدیر کرد.

حسن ختام این برنامه تقدیر و تشکر همراه با اهدای لوح از دست اندرکاران و فعالان بسیج جامعه پزشکی در برپایی بیمارستان صحرایی و ارایه خدمات بهداشتی درمانی به مردم مناطق محروم بود.

 

 

 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: