کد خبر: ۱۳۶۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۸ دی ۱۳۹۵ - 2016December 28
وی پس از تحمل یک دوره بیماری و مبارزه با بیماری سرطان صبح امروز چهارشنبه ۸ دی ماه در بیمارستان درگذشت.
شفا آنلاین:دنیا فنی زاده عروسک گردان و از هنرمندان پیشکسوت تئاتر عروسکی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش شفا آنلاین، دنیا فنی زاده عروسک گردان و از هنرمندان پیشکسوت تئاتر عروسکی که اغلب مخاطبان وی با عروسک گردانی مجموعه «کلاه قرمزی» می شناسند دار فانی را وداع گفت.

وی پس از تحمل یک دوره بیماری و مبارزه با بیماری سرطان صبح امروز چهارشنبه ۸ دی ماه در بیمارستان درگذشت.

دنیا فنی زاده متولد ۱۳۴۶ و دختر پرویز فنی زاده است که  از کودکی به خاطر شغل پدرش معمولاً در جشنواره‌های مختلف کودک و نوجوانی که در ایران برگزار می‌شد حضور داشت و آثار را می‌دید. همین مساله سبب شد تا از کودکی با تولیدات عروسکی آشنا شده و عروسک گردانی را به عنوان حرفه خود انتخاب کند.

فنی زاده سال ها عروسک گردانی شخصیت محبوب کلاه قرمزی را بر عهده داشت و چند سال بود که به بیماری سرطان مبتلا شده بود و امروز هشتم دی ماه دار فانی را وداع گفت.

خبرگزاری مهر درگذشت این هنرمند ارزشمند را به خانواده ایشان و جامعه هنری تسلیت می‌گوید.

فنی‌زاده در آخرین گفتگوی خود گفته بود بعد از کلاه قرمزی شخصیت فامیل دور را از همه بیشتر دوست دارد و برای پسرخاله احترام قائل است.

این عروسک گردان در بخش دیگری از گفتگو اشاره کرده بود: قبل از کلاه قرمزی من با ایرج طهماسب و حمید جبلی چند کار عروسکی انجام داده و با کار هم به خوبی آشنا بودیم. یک برنامه عروسکی با نام «صندوق پست» را با طهماسب برای تلویزیون اجرا می کردیم که در آن شخصیت های مختلفی مانند گلابی و ژولی پولی وجود داشتند. اصلا قرار نبود در این برنامه کلاه قرمزی بیاید و ماندگار شود، در ابتدا قرار بود کلاه قرمزی به عنوان شاگرد کفاش یک بار در برنامه به عنوان مهمان حضور پیدا کرده و کفش های آقای مجری را که واکس زده بود، بیاورد اما با آمدنش برای همیشه ماندگار شد. این شخصیت آنقدر برای مخاطبان کودک و نوجوان آن زمان جذاب بود که دیگر نتوانستیم آن را از مجموعه خارج کنیم.

فنی زاده همچنین درباره عروسک گردانی کلاه قرمزی و علاقه اش به این عروسک یادآور شده بود: کلاه قرمزی پسر بزرگ من است و فرزندان من از او کوچک تر هستند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: