کد خبر: ۱۳۶۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۰۹ دی ۱۳۹۵ - 2016December 29
چگونگی به یادآوردن رویدادها فقط پیامد تجربیات ما در دنیای خارجی نیست، بلکه به‌شدت تحت تاثیر حالات درونی ما هم هست و این حالات درونی ممکن است پایدار بمانند و تجربیات آینده ما را تحت تاثیر قرار دهند.»
شفا آنلاین:پژوهشگران می‌گویند تجربیاتی که احساسات ما را برمی‌انگیزند، آثاری عاطفی در ذهن ما به جای می‌گذارند که بر رویدادهای آینده اثر می‌گذارند و یادآوری این تجربیات را آسان‌تر می‌کنند.


به گزارش شفا آنلاین:لیلا دواچی، استادیار بخش روانشناسی و مرکز علوم عصبی دانشگاه نیویورک و سرپرست این پژوهش گفت:‌«چگونگی به یادآوردن رویدادها فقط پیامد تجربیات ما در دنیای خارجی نیست، بلکه به‌شدت تحت تاثیر حالات درونی ما هم هست و این حالات درونی ممکن است پایدار بمانند و تجربیات آینده ما را تحت تاثیر قرار دهند.» این پژوهشگران برای این بررسی، شرکت‌کنندگان را واداشتند به رشته‌ای تصاویر نگاه کنند. به یک گروه تصاویری نشان داده شد که برانگیزاننده عواطف بودند و بعد تصاویری خنثی را دیدند. گروهی دیگر ابتدا تصاویر خنثی و بعد تصاویر برانگیزاننده دیدند.

 شش ساعت بعد، شرکت‌کنندگان آزمایش شدند تا معلوم شود چیزهایی را که دیده بودند، چطور به یاد می‌آورند. افرادی که در ابتدا در معرض تصاویر برانگیزاننده قرار گرفته بودند، نسبت به افرادی که در ابتدا تصاویر خنثی دیده بودند، بهتر تصاویر خنثی را به یاد می‌آورند. اسکن‌های مغزی این افراد دال بر این بود که تصاویر برانگیزاننده عواطف طوری مغز را فعال کرده بودند تا افراد چیزها را بهتر به یاد آورند.
دواچی گفت: «ما مشاهده می‌کنیم که یادآوری تجربیات غیرعاطفی در صورتی پس از یک رویداد عاطفی رخ دهند، بهتر صورت می‌گیرد. این یافته‌ها روشن می‌کند که تفکر شناختی ما به‌شدت تحت تاثیر تجربیات پیشینی ما است و به‌طور خاص حالات عاطفی مغز ممکن است برای مدت‌های طولانی تداوم یابند.» نتایج این بررسی در ۲۶دسامبر در ژورنال Nature Neuroscience منتشر شده است.سپید
منبع: HealthDay
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: