کد خبر: ۱۳۶۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۰۷ دی ۱۳۹۵ - 2016December 27
توسعه پرونده سلامت الکترونیکی گام بزرگی در تسهیل روند خدمات‌رسانی در حوزه بهداشت و درمان به مردم است.

شفا آنلاین>سلامت>قائم‌ مقام وزیر بهداشت، درمان، آموزش پزشکی با بیان اینکه در کشور ۵۰ هزار پرونده الکترنیکی تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه توسعه پرونده های الکترونیکی از اولویت های وزارت بهداشت است امیدواریم تا پایان کار دولت یازدهم شاهد افزایش حداکثری آن باشیم.

به گزارش شفا آنلاین، ایرج حریرچی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه روسای دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: توسعه پرونده سلامت الکترونیکی گام بزرگی در تسهیل روند خدمات‌رسانی در حوزه بهداشت و درمان به مردم است. بطوریکه انتظار می رود رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل نیز با در دست گرفتن سکان مدیریت استان بتواند در این راستا عملکرد خوبی از خود بجای بگذارد.

وی در خصوص اجرای طرح تحول سلامت در کشور گفت: در سه و نیم سال اخیر در راستای اجرای طرح تحول سلامت ۲۱ هزار تخت به بیمارستان های جدید و ۱۰ هزار تخت دیگر هم به بیمارستاها اضافه شده بطوریکه که قرار است تا ۶ ماه آینده هشت هزار تخت دیگر نیز به این تعداد افزوده خواهد شد.

حریرچی تصریح کرد: بعد از اجرای این طرح در حوزه بهداشت و درمان انجام نیز با اقدمات خوبی همراه بودیم بطوریکه  مراجعه‌کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی رضایت همه‌جانبه از خدمات بهداشتی و درمانی اعلام کردند.

به گفته معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمهمترین اولویت وزارت بهداشت کاهش هزینه‌های درمان و خدمت بی‌منت به مردم است و بعد از اجرای طرح تحول سلامت گام بزرگی در کاهش هزینه‌های بهدشت و درمان و پرداختی‌های مردم در این حوزه برداشته شده ‌که در سال ۹۴ شاهد کاهش ۴۰.۶ درصدی پرداختی‌های مردم هستیم.

وی اضافه کرد: از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید سالانه ۶ هزار تخت بیمارستانی افتتاح شده است بطوریکه استان اردبیل نیز از این کارها بی نصیب نبوده که انتظار می‌رود اقدامات مناسب‌تری را در آینده شاهد باشیم.

حریرچی به  افتتاح ۴۳۰ تخت در بیمارستان‌های پارس آباد، کوثر وترومای اردبیل اشاره کرد و گفت: ۳۲ تخت در بیمارستان کوثر، ۱۴۵ تخت در بیمارستان پارس آباد و ۱۲۰ تخت در ترومای اردبیل تا پایان امسال افتتاح می شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: