کد خبر: ۱۳۶۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۰۷ دی ۱۳۹۵ - 2016December 27
رئیس انجمن روماتولوژی ایران بیان کرد:
دکتر احمدرضا جمشیدی با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر ایجاد حساب مستقل بابت سهم بیمه درمان کارگران تامین اجتماعی گفت: مشکل این است که در طرح تحول سلامت بیمارستان های دولتی موفق شدند نظر رضایت مردم را جلب کنند، اما بیمه ها به دلیل بدهی های سنگین به بیمارستان های دولتی مشکلاتی زیادی پدید آوردند.
شفاآنلاین>جامعه پزشکی>رئیس مرکز تحقیقات و رئیس انجمن روماتولوژی ایران با اشاره به عدم پرداخت کارانه پزشکان از سوی بیمه ها عنوان کرد که این امر پزشکان را دلسرد می کند و در صورت عدم اجرای دستور رئیس جمهور بیمارستانها سر پا نمی مانند و درمان مردم با چالش مواجه خواهد شد.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر احمدرضا جمشیدی  با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر ایجاد حساب مستقل بابت سهم بیمه درمان کارگران تامین اجتماعی گفت: مشکل این است که در طرح تحول سلامت بیمارستان های دولتی موفق شدند نظر رضایت مردم را جلب کنند، اما بیمه ها به دلیل بدهی های سنگین به بیمارستان های دولتی مشکلاتی زیادی پدید آوردند. امیدوارم با دستور رئیس جمهور بیمارستان های دولتی بتوانند مطالبات خود را دریافت کنند و خدمات خود را ارتقا بخشند.

او افزود: براساس طرح تحول سلامت قرار بود پرداختی از جیب مردم کمتر شود و عملا هم این اتفاق رخ داد، اما بدهی سنگین سازمان های بیمه گر مراکز درمانی را زیر بدهی سنگینی برد. امیدواریم با این دستور گشایشی حاصل شود و هزینه های درمان صرف درمان شود.

رئیس مرکز تحقیقات و رئیس انجمن روماتولوژی ایران بیان داشت: پزشکان جوان چه در قالب کادر درمان و چه به صورت اعضای هیات علمی اجازه کار بیرون بیمارستان را ندارند و حقوق شان کفایت نمی دهد. این ها امیدشان به کارانه است. اما متاسفانه کارانه پزشکان در رسانه ها با اعداد نجومی عنوان می شود. در بیمارستان ها هم که ۱۰ ماه کارانه پزشکان عقب افتاده است. این ها باعث می شود پزشکان دلسرد شوند و این دلسردی خدای ناکرده ممکن است در روند درمان تاثیر بگذارد. هرچند پزشکان به وظایف خود عمل می کنند و جان مردم را به خاطر مسائل مالی به خطر نمی اندازند.

دکتر جمشیدی در پاسخ به عده ای که می گویند این دستور رئیس جمهور یعنی پول کارگر به جیب پزشک می رود، توضیح داد: این اصلا حرف درستی نیست. عددی که برای بیمه کارگران و درمان او در نظر گرفته شده مشخص است، اما تامین اجتماعی آن را در جای دیگری غیر از بحث درمان هزینه می کرده است. این یعنی پولی که باید در بحث درمان هزینه می شده، در جای خودش هزینه نشود. 

این فوق تخصص روماتولوژی و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: از طرف دیگر این پول قرار نیست صرفا به جیب پزشکان برود. بیمه ها مطالبات سنگینی به بیمارستان ها دارند و بیمارستان ها از این محل باید پول دارو و تجهیزات پزشکی بدهند. اگر این دستور رئیس جمهور نبود، واقعا بیمارستان ها سرپا نمی ماندند.سلامت آنلاین

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: