کد خبر: ۱۳۶۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۰۷ دی ۱۳۹۵ - 2016December 27
حمید صمد زاده اظهار کرد :خدمات دندانپزشکی در مراکز و مجتمع های دندانپزشکی در شهرها با 30 درصد تعرفه دولتی و در روستاها و مناطق محروم رایگان ارائه می شود.
شفاآنلاین>جامعه پزشکی> مدیرکل اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 48 مجتمع دندانپزشکی طی یک سال و نیم گذشته در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور احداث و بازسازی شده است.

به گزارش شفاآنلاین،حمید صمدزاده روز سه شنبه در آیین افتتاح مجتمع دندانپزشکی امام صادق (ع) شهرستان رفسنجان افزود: یکهزار و 400 نیروی دندانپزشک در مجتمع های دندانپزشکی کشور به کار گرفته شده است.
وی اضافه کرد: هر کدام از مجتمع های دندانپزشکی کشور حداقل به هشت یونیت دندانپزشکی مجهز شده و تعداد چنین مجتمع های دندانپزشکی تا پایان امسال به 100 مورد خواهد رسید.
صمد زاده اظهار کرد :خدمات دندانپزشکی در مراکز و مجتمع های دندانپزشکی در شهرها با 30 درصد تعرفه دولتی و در روستاها و مناطق محروم رایگان ارائه می شود.
وی بیان کرد :طرح وارنیش دندان های دانش آموزان دبستانی هم در راستای طرح تحول نظام سلامت انجام می شود که با اجرای این طرح تا پایان امسال باید حداقل 15 درصد دانش آموزان مشکلات دندان نداشته باشند و امیدواریم در طول 2 سال آینده هم با وارنیش کردن دانش آموزان مشکل دهان و دندان در دانش آموزان دیده نخواهد شد و نتیجه مثبت این طرح کاهش هزینه هاست.
صمدزاده از ثبت خدمات دندانپزشکی در قالب برنامه نرم افزار خبر داد و گفت: این برنامه در همه مراکز دندانپزشکی نصب خواهد شد تا در آینده از وضعیت سلامت دندان مردم نسبت به قبل از آن آگاه شویم.
وی با اشاره به اینکه قبل از آغاز طرح تحول نظام سلامت، خدمات دندانپزشکی در بخش دولتی هشت درصد و در بخش خصوصی 92 درصد ارائه می شد گفت: با اجرای این طرح ارائه خدمات دندانپزشکی در بخش دولتی به 15 درصد افزایش یافته که امید می رود این خدمات بیشتر شود.
رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اقدامات فوق العاده ای در اجرای طرح نظام سلامت در کشور انجام شده به طوری که در طول 2 سال گذشته بیش از 2 هزار و 400 مرکز بهداشتی درمانی در کشور بازسازی و ایجاد شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز گفت: مجتمع دندانپزشکی امام صادق (ع) این شهرستان جنب مرکز بهداشتی شهری شماره پنج قرار دارد و از خردادماه امسال عملیات احداث آن با اعتبار هشت میلیارد و 300 میلیون ریال آغاز شده است.
احمد جمالی زاده عنوان کرد: مجتمع دندانپزشکی امام صادق (ع) رفسنجان با 450 مترمربع زیربنا دارای 10 یونیت و سه دندانپزشک مستقر است و خدمات دندانپزشکی برای افراد زیر 14سال و مادران باردار رایگان است.
وی ادامه داد: سایر افراد دارای دفترچه بیمه در این مراکز دندانپزشکی 30 درصد از هزینه های درمان را بیمار پرداخت می کنند.
جمالی اضافه کرد :2 میلیارد ریال برای احداث مجتمع دندانپزشکی امام صادق (ع) رفسنجان توسط حاج احمد سعیدی اهدا شده است.
مدیر گروه دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: از 32 مرکز بهداشتی درمانی در شهرستان های انار و رفسنجان 28 مرکز به تجهیزات و یونیت دندانپزشکی مجهز شده است.
محمود معتمدی با اشاره به وجود 26 دندانپزشک در این مراکز افزود: 45 هزار نفر در 9 ماه ابتدای امسال به این مراکز برای دریافت خدمات دندانپزشکی مراجعه کرده اند که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته 33 هزار نفر گزارش شده است.
وی افزود: بیش از 9 هزار زن باردار، 10 هزار 600 کودک زیر 2 سال، 74 هزار بیمار زیر 14 سال و نیز 32 هزار دانش آموز در سال جاری از خدمات دندانپزشکی مراکز شهری و روستایی رفسنجان بهره مند شده اند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: