کد خبر: ۱۳۵۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۰۶ دی ۱۳۹۵ - 2016December 26
طرح تحول را با توجه به تجربیات و پایلوت قبلی اجرا کردیم و آن قسمت‌هایی که اجرا شد با قطعیت ادامه یافت.

شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در طرح تحول سلامت به عهدمان با مردم مبنی بر حفاظت مالی آنها در بیمارستان‌ها پایبندیم گفت: با کوچکترین تخلف توسط هرکسی، در هر سطحی و با هر نیتی حتی خیر برخورد می‌کنیم.

به گزارش شفا آنلاین، ایرج حریرچی در پاسخ به سوال خبرنگاری در زمینه صحبت‌های نوبخت مبنی بر پایلوت اجرا شدن طرح تحول سلامت اظهارداشت: طرح تحول را با توجه به تجربیات و پایلوت قبلی اجرا کردیم و آن قسمت‌هایی که اجرا شد با قطعیت ادامه یافت.

وی با اشاره به اینکه کاهش قیمت نفت سبب شد که برخی از بسته‌ها را اجرا نکنیم، افزود: همه ما سربازان نظام سلامت هستیم و اینکه بگویند حریرچی چیزی گفته و بگردیم ببینیم فلانی چه جوابی می‌دهد اشتباه است چرا که برخی به دنبال درگیر شدن افراد با همدیگر هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: در حوزه بهداشت و درمان با توجه به عقب‌افتادگی ها همه انرژی‌مان را باید به سمت یکی شدن پیش ببریم.

وی در ارتباط با پرونده خون‌های آلوده که مدیرعامل سازمان انتقال خون آن را مختومه اعلام کرده و برخی می‌گویند هنوز ادامه دارد، اظهارداشت: آقای پور فتح‌الله نماینده وزارت بهداشت است و هرچه بگوید درست است.

حریرچی در ادامه با اشاره به اینکه طرح تحول یک پدیده‌ای است که حداقل 10 سال زمان نیاز دارد تا به نقطه مطلوب برسد، افزود: علی‌رغم همه مشکلات اقداماتی که لازم بوده انجام دادیم و با عهدمان با مردم پایبندیم و همچنین به مردم قول دادیم که حفاظت مالی از آنها در بیمارستان‌ها را انجام دهیم و در این زمینه عهد بسته‌ایم.

وی گفت: با کوچکترین تخلفات توسط هر کسی، در هر سطحی و با هر نیتی حتی خیر برخورد می‌کنیم و این بسته اصلی ما در طرح تحول است.

وی با اشاره به اینکه هر روز برای تعداد زیادی از افراد پرونده الکترونیک سلامت تشکیل می‌شود، گفت: این افراد مطابق سامانه سیب خدمات دریافت می‌کنند و در هر دقیقه چند ده نفر بیمار دیابتی، فشار خون و ... شناسایی و تحت درمان قرار می‌گیرند. البته کشورهایی همچون انگلیس سیستمی مشابه ما داشته و 40 سال طول کشید تا به صورت کامل انجام شود.

حریرچی گفت: ما از خودمان ادعایی نداریم ولی واقعاً کار مسئولان محلی جهادی و مصداق اقتصاد مقاومتی است. برای بسته جدید طرح تحول در سال 96 برنامه‌هایی داریم که البته اعتبارات بیمه سلامت بهتر شده و امیدواریم با حمایت‌های رئیس جمهور نیز اقدامات بیشتری انجام دهیم.

سخنگوی وزارت بهداشت در ارتباط با عدم توزیع شیر در مدارس کشور گفت: مصرف شیر توسط دانش‌آموزان برای سلامت آنها بسیار اهمیت دارد و ما به طور جدی پیگیر هستیم که این موضوع انجام گیرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: