کد خبر: ۱۳۵۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۰۷ دی ۱۳۹۵ - 2016December 27
پزشکان در سال‌های اخیر نسبت به استفاده از صابون‌ها و مواد شوینده و بهداشتی با قابلیت ضدمیکروبی بالا هشدار داده‌اند
شفا آنلاین:مطالعات پژوهشگران نشان می‌دهد استفاده از صابون‌های آنتی‌باکتریال، علی‌رغم شایعاتی که مبنی بر مضر بودن آنها و تضعیف سیستم ایمنی بدن منتشر شده، خطرناک نبوده و از نظر پزشکی منعی ندارد.

    به گزارش شفا آنلاین:  پزشکان در سال‌های اخیر نسبت به استفاده از صابون‌ها و مواد شوینده و بهداشتی با قابلیت ضدمیکروبی بالا هشدار داده‌اند. به باور برخی از پزشکان، ماده موسوم به تریکلوسان که در بسیاری از صابون‌های آنتی‌باکتریال و خمیر دندان‌ها وجود دارد، می تواند کلنی‌های باکتری را به سرعت نابود، کند.

        در واقع، مانند یک شمشیر دو لبه عمل کرده و باکتری‌های مفید بدن را که در روده قرار دارند نیز از بین می‌برد.

       مطالعات دانشمندان در دانشگاه استنفورد نشان می‌دهد، نگرانی پزشکان در این موضوع بی‌مورد بوده و استفاده از این ماده در صابون‌ها و خمیر دندان‌ها، تاثیر چندانی در کلنی‌های باکتری روده نخواهد داشت.

       باید به این موضوع اذعان داشت که اگر ما مواد ضدباکتری را به بدن انسان وارد کنیم، در حقیقت یک بمب اتمی به بدن فرستاده‌ایم که باکتری‌های مفید روده را نابود می‌کند، اما در این مطالعات مشخص شد که استفاده عادی از شوینده‌های حاوی تریکلوسان در منزل و مصرف روزانه آنها برای شست‌وشو، نمی‌تواند تاثیر چندانی در اکوسیستم باکتریائی داخل بدن داشته باشد.

       در نتیجه این آزمایش‌ها مشخص شد که تریکلوسان در ادرار افرادی که از شوینده‌های حاوی این ماده استفاده می‌کنند، بیشتر از گروه دیگر بوده اما در ساختار میکروب‌های روده، مخاط دهانی و نمونه‌های خونی دریافت شده از افراد دو گروه، هیچ تفاوتی دیده نمی‌شد.سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: