کد خبر: ۱۳۵۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۶ - ۰۷ دی ۱۳۹۵ - 2016December 27
پژوهشگران دریافتند در نیوزیلند که در آن ماه دسامبر و ژانویه اوج تابستان است، مرگ‌ومیر مربوط به قلب از ۲۵ دسامبر تا ۷ ژانویه، بیش از 4 درصد افزایش پیدا یافته است.
شفا آنلاین:محققان استرالیایی ادعا می‌کنند، این سرمای زمستان نیست که باعث افزایش مرگ‌ومیرهای مرتبط با قلب در کریسمس و سال نو می‌شود؛ بلکه خود فصل تعطیلات است. پژوهشگران دریافتند در نیوزیلند که در آن ماه دسامبر و ژانویه اوج تابستان است، مرگ‌ومیر مربوط به قلب از ۲۵ دسامبر تا ۷ ژانویه، بیش از 4 درصد افزایش پیدا یافته است.

     به گزارش شفا آنلاین:  به گفته جاش نایت از دانشگاه ملبورن، این اثر کریسمسی که در زمستان نیمکره شمالی دیده می‌شود را می‌توان در طول تابستان نیز مشاهده کرد. او می‌افزاید: «این به معنای آن است که خطری مرتبط با دوره تعطیلات و مستقل از فصل آن وجود دارد. دقیقا به همین دلیل است که تعطیلات با افزایش در مرگ‌ومیرهای مرتبط با قلب همراه هستند.»

       نایت می‌گوید، به احتمال زیاد دو جمعیت مجزا که با هم ترکیب می‌شوند و اثر کریسمس را به وجود می‌آورند. یکی از آنان افرادی هستند که بسیار بیمارند اما به تعطیلات خود ادامه می‌دهند. این افراد ممکن است از بیمارستان مرخص شوند تا تعطیلات را با خانواده‌های خود سپری کنند و در نتیجه از درمان پیشرفته دور می‌شوند که آنها را در معرض خطر بیشتر مرگ قرار می‌دهد.

       ظاهرا شواهد نشان می‌دهد که این جمعیت احتمالا به پایان زندگی خود نزدیک هستند و بسیار محتمل است که بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند تعطیلات را با خانواده خود بگذرانند تا چند هفته بیشتر در یک بیمارستان باقی بمانند.

       گروه دوم افرادی هستند که درمان را در طول تعطیلات به تاخیر می‌اندازند و در نهایت دچار مرگ ناشی از حمله قلبی می‌شوند که در غیر این صورت، کشنده نبوده است.

       این گروه کاملا متفاوت با گروه اول هستند؛ در صورتی که این اتفاق غیر کشنده بوده باشد، احتمال زیادی وجود داشت که آنها سال‌های زیادی زندگی سالم و پربار برای لذت بردن در پیش داشته‌اند. تعدادی نظریه دیگر وجود دارند که ممکن است افزایش مرگ‌ومیر در حین فصل تعطیلات را توجیه کنند. آن‌ها عبارت‌اند از: استرس در ارتباط با تعطیلات، تغییرات در رژیم غذایی و نوشیدن الکل بیشتر، کارکنان کمتر در بیمارستان‌ها و دوری از خانه. این مطالعه شامل 25 سال از داده‌های مرگ‌ومیر در نیوزیلند بود (1988-2013). در مجموع بیش از 738 هزار مرگ‌ومیر وجود داشت. از این تعداد، بیش از 197 هزار ناشی از عارضه‌های مرتبط با قلب بودند.

       این بررسی دمای روزانه را اندازه‌گیری نکرده بود؛ اما نیوزیلند دارای آب‌وهوای جزیره‌ای است که تقریبا دماهای شدیدی را که با نرخ مرگ‌ومیر مرتبط با قلب در مطالعات پیشین ارتباط داشته‌اند، حذف می‌کند.

       نایت می‌افزاید: «سخت است که توصیه‌هایی انجام دهیم؛ اما هشدارهای معمول در مورد اجتناب از غذاهای سنگین، سیگار و الکل قابل اجرا هستند. به‌طور خاص، افراد در حال مسافرت نسبت به آگاهی از نحوه دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی در شرایط اضطراری اطمینان حاصل کنند و در صورت امکان اگر دچار علائم قلبی شدند، در جستجوی درمان تاخیر نکنند.» سپید
منبع: HealthDay
برچسب ها: مرگ و میر ، قلب ، تعطیلات
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: