کد خبر: ۱۳۵۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۰۵ دی ۱۳۹۵ - 2016December 25
محمدعلی زارعیان اظهار داشت: غذاهای مختلف با گذراندن مراحل هضم، اجزای مختلفشان وارد خون می‌شوند و قوام خون را تغییر می‌دهند.

شفا آنلاین:یک دستیار تخصصی طب سنتی ایران با بیان اینکه مداومت در مصرف خرما به افزایش غلظت خون منجر می‌شود، نکات مفید درباره مصرف خرما را تشریح کرد.

به گزارش شفا آنلاین، محمدعلی زارعیان اظهار داشت: غذاهای مختلف با گذراندن مراحل هضم، اجزای مختلفشان وارد خون می‌شوند و قوام خون را تغییر می‌دهند.

به‌گفته وی تغییر قوام خون در نتیجه مصرف غذا یا به‌سمت افزایش غلظت یا افزایش رقت خون است و افزایش غلظت خون اگر از حد متعادل عبور کند, منجر به بروز عوارض مختلفی در اعضای بدن مانند واریس خواهد شد.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران تصریح کرد: خرما از غذاهایی است که مداومت در خوردن آن به افزایش غلظت خون می‌انجامد، البته این نکته را باید متذکر شد که خون غلیظ در جای خود و در میزان معتدل منافع بسیاری دارد مثل تقویت بافت اعضای مختلف.

زارعیان بیان داشت: در حفظ سلامتی، مسئله عادت نباید از نظر دور داشته شود؛ به‌تعبیر حکما، عادت، طبیعت ثانویه افراد است و هر تغییر ناگهانی در عادت‌ها منجر به بروز بیماری و عوارض ناخوشایند می‌شود و اگر عادتی هم مضر باشد, باید به‌تدریج آن را ترک کرد.

وی اضافه کرد: عادت‏‌ها تأثیر شگفتى در مزاج انسان دارد تا آنجا که ممکن است تحت تأثیر عادات، اشخاص با مزاج یکسان از خود واکنش‏‌هاى متفاوتى نشان دهند مثلًا سه جوان با مزاج گرم، نفر اول به خوردن گرمى عادت دارد و نفر دوم به خوردن سردى و نفر سوم عادتى متوسط، این سه فرد با خوردن گرمى سه واکنش متفاوت از خود بروز مى‏‌دهند؛ نفر اول احساس بدى نمى‏‌کند، نفر دوم احساس ناخوشایندى مى‏‌کند و نفر سوم احساس بد کمترى دارد.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران ادامه داد: لذا اگر در خانواده‌ای رشد پیدا کرده‌اید که عادت به خوردن خرما داشته‌اند و افرادی که سالهاست که خرما مصرف می‌کنند, می‌توانند خوردن خرما را  طبق روال گذشته ادامه دهند به‌شرط اینکه در مصرف آن افراط نکنند.

زارعیان عنوان کرد: برای کاهش عوارض مصرف خرما، خوردن بادام کنار آن و خوردن سکنجبین بعد از آن توصیه شده است لذا اگر افراد عادت به خوردن خرما دارند از نوشیدن سکنجبین غافل نشوند.

برچسب ها: طب سنتی ، غذا ، غلظت خون
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: