کد خبر: ۱۳۵۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۰۴ دی ۱۳۹۵ - 2016December 24
درصد کمی از مبتلایان به سرطان پستان را مردان تشکیل می‌دهند، اما 99 درصد مبتلایان به این بیماری، بانوان هستند.

شفا آنلاین>سلامت>معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در رونمایی از بانک نرم افزاری جامع اطلاعاتی ثبت بیماری سرطان سینه در شیراز، سرطان پستان را شایع‌ترین نوع سرطان در ایران معرفی کرد و با بیان اینکه این بیماری، از انواع قابل درمان سرطان است، نسبت به سن شروع سرطان پستان در ایران که 18 سال زودتر از سن شیوع این بیماری در کشورهای غرب است، هشدار داد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر رضا ملک زاده در این مراسم اظهار کرد: درصد کمی از مبتلایان به سرطان پستان را مردان تشکیل می‌دهند، اما 99 درصد مبتلایان به این بیماری، بانوان هستند.

وی با اشاره به فعالیت مراکز تحقیقات سرطان پستان در دانشگاه‌های بزرگ کشور، افزود: سرطان پستان قابل درمان و قابل پیشگیری است و اساس کار هم تشخیص سریع این بیماری است.

دکتر ملک زاده، سبک زندگی را در بروز این بیماری موثر دانست و گفت: وزن بالا یک تهدید جدی برای بانوان است و برای پیشگیری از ابتلا به سرطان پستان، باید فرایند چاقی را مهار و پایش کرد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه به ژنتیک و سابقه خانوادگی به عنوان مولفه‌های دیگر در افزایش خطر سرطان پستان اشاره کرد و ادامه داد: نقش ازدواج‌های فامیلی را نیز در ابتلا به این نوع سرطان نباید نادیده گرفت، این بیماری البته در سنین جوانی بیشتر دیده می‌شود و این قابل بررسی است.

دکتر ملک زاده با بیان اینکه شیوع سرطان در ایران بیشتر از سایر کشورها نیست، گفت: بنابراین نمی توان از سونامی سرطان در ایران سخن گفت؛ افزایش متوسط سن و پیرتر شدن جمعیت در کشورمان نیز می‌تواند عاملی باشد که شمار افراد مبتلا به سرطان را بیشتر نشان دهد، بنابراین همه احساس می‌کنند که شمار افراد مبتلا افزایش یافته است.

وی یادآور شد: باید به خاطر داشته باشیم که نیمی از سرطان‌ها قابل درمان هستند و این اقدام نیز برای کمک به این افراد، بسیار سودمند است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: