کد خبر: ۱۳۵۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۰۴ دی ۱۳۹۵ - 2016December 24
در زماني كه ميزان آلودگي هوا و ذرات ريز معلق از حد مجاز افزايش پيدا كند ، آن گاه مواد آلوده و سمي موجود در هوا با اشك انسان تركيب شده و وارد ساختمان چشم مي شوند.
شفا آنلاین:دبير كل انجمن چشم پزشكي تهران گفت: ساكنين كلان شهرهادر زمان آلودگی هوا بايد برای حفظ سلامت چشم و وارد نشدن مواد سمی به آن برخی نكات ساده اما مهم را رعايت كنند.

به گزارش شفا آنلاین،جباروند دبيركل انجمن چشم پزشكي ايران با اشاره به آلودگي هوا و آسيب هاي چشمي به ناشي از آن گفت: در زماني كه ميزان آلودگي هوا   و ذرات ريز معلق از حد  مجاز افزايش پيدا كند ، آن گاه مواد آلوده و سمي موجود در هوا با اشك انسان تركيب شده و  وارد ساختمان چشم مي شوند.

وي ادامه داد: در  روزهايي كه ميزان آلودگي هوا  از حد سالم عبور كرده براي محافظت از چشم بايد جشم را با آب معمولي شست و شو داد و لبه های پلك را ماساژ داد تا چشم و ساختمان آن دچار آسيب های ناشی از مواد سمی نشوند.

دبيركل انجمن چشم پزشكي با تاكيد بر افزايش پلك زدن زمان هايي كه شم در معرض  هواي آلوده قراردارد، گفت: افزايش پلك زدن موجب مي شود كه مواد سمی كه وارد چشم شده  با اشك از مجراي اشكی و راه بينی خارج شوند.

جباروند با اشاره به دفعات شست و شو چشم در روزهاي آلوده در كلان شهرها گفت: خوشبختانه مردم ما حداقل سه بار در روز وضو مي گيرند و اينكار خود موجب دور شدن آلودگي و ذرات معلق از چشم ، دست و صورت می شود . علاوه بر اين سه بار حتما هر بار كه از سرويس بهداشتی استفاده مي شود ، صورت و چشم ها را شست و شو دهيد تا آلودگی و مواد سمی وارد چشم نشوند.
برچسب ها: آلودگی ، سمی ، اشک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: