کد خبر: ۱۳۵۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۰۴ دی ۱۳۹۵ - 2016December 24
دکتر علی اصغر یارمحمدی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این تعداد اهدا و پیوند عضو از سال 1380 همزمان با تاسیس مرکز پیوند اعضا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت گرفته است.

شفا آنلاین:رئیس بیمارستان تخصصی پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد(منتصریه) گفت: تاکنون اعضای 628 بیمار مرگ مغزی در شرق و شمال شرق کشور به بیماران نیازمند اهدا و پیوند شده است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر علی اصغر یارمحمدی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این تعداد اهدا و پیوند عضو از سال 1380 همزمان با تاسیس مرکز پیوند اعضا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت گرفته است.
وی ادامه داد: مرکز پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد، خراسان رضوی و استانهای همجوار واقع را در شمال شرق و شرق کشور زیر پوشش دارد.
رئیس بیمارستان تخصصی پیوند اعضای منتصریه مشهد گفت: در این مدت دو هزار و 316 عضو اهدایی از بیماران مرگ مغزی شامل کلیه، کبد، قلب، قرنیه، پوست، ریه و پانکراس به بیماران نیازمند پیوند زده شده است.
وی افزود: این اعضا شامل پیوند هزار و 152 کلیه، 496 مورد قرنیه، 159 مورد پیوند پوست، 440 مورد پیوند کبد، 32 مورد پیوند قلب، شش مورد پیوند پانکراس و دو مورد پروند ریه بوده است.
دکتر یارمحمدی ادامه داد: از میان پیوندهای کبد 316 مورد کبد اهدایی جهت پیوند به دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارسال و 124 مورد آن نیز در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است.
وی گفت: همچنین تمامی پیوندهای پانکراس در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با توجه به امکانات و تجهیزات مجهزتر پزشکی انجام شد لذا اعضای پیوندی از مشهد به شیراز ارسال شده اند.
رئیس بیمارستان تخصصی پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین پیشینه پیوند کلیه در مشهد را مربوط به سال 1366 ذکر و بیان کرد: تاکنون دو هزار پیوند کلیه از بیمار مرگ مغزی و دهنده زنده در مشهد صورت گرفته است.
وی همچنین به آموزش پزشکان در افغانستان برای پیوند کلیه از سوی تیم دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال جاری اشاره و بیان کرد: تاکنون 25 مورد پیوند کلیه در افغانستان با کمک پزشکان ایرانی انجام شده و در تداوم این امر به زودی مرکز پیوند کلیه شفاخانه لقمان حکیم نیز در شهر هرات افغانستان راه اندازی می شود.
دکتر یارمحمدی افزود: بیمارستان منتصریه مشهد که تنها مرکز تخصصی پیوند اعضا در شمال شرق کشور به شمار می رود سال 1389 با همکاری آستان قدس رضوی از طریق بازسازی مرکز درمانی وقفی زنده یاد 'احترام السلطنه قهرمان' فعالیت خود را آغاز کرده است
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: