کد خبر: ۱۳۵۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۰۴ دی ۱۳۹۵ - 2016December 24
عضو شورای عالی نظام پزشکی مطرح کرد:
اقدام سازمان تامین اجتماعی در خصوص تبدیل دفترچه های درمانی بیمه به کارت های هوشمند، بیشتر برای جلوگیری از هدر رفت هزینه های خود سازمان است؛ طوری که به نظر می آید سازمان بیش از آن که به فکر ارائه خدمات درمانی مطلوب به بیماران باشد، با این اقدام می خواهد جلوی هزینه های اضافی خود را بگیرد.
شفاآنلاین>سلامت> عضو شورای عالی نظام پزشکی عنوان کرد: تبدیل دفترچه های بیمه به کارت های هوشمند، زمانی مفید و در اولویت خواهد بود که پوشش درمانی مطلوبی از سوی بیمه ها به بیماران ارائه شود، اما در شرایط فعلی، حذف دفترچه بیمه، دردی از بیمه شده ها دوا نمی کند.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر سید علی اکبر سید مهدی  افزود:  اقدام سازمان تامین اجتماعی در خصوص تبدیل دفترچه های درمانی بیمه به کارت های هوشمند، بیشتر برای جلوگیری از هدر رفت هزینه های خود سازمان است؛ طوری که به نظر می آید سازمان بیش از آن که به فکر ارائه خدمات درمانی مطلوب به بیماران باشد، با این اقدام می خواهد جلوی هزینه های اضافی خود را بگیرد.

وی تاکید کرد: به نظر نمی آید سازمان تامین اجتماعی نگران بیماران باشد و به مسائل دیگر فکر می کند.

این مقام مسئول با اشاره به این که حذف دفترچه بیمه، مستلزم داشتن یک برنامه ریزی دقیق و انجام مطالعات پایلوت در برخی شهرهای کشور است، اظهار داشت:در صورتی که آموزش های لازم در خصوص نحوه استفاده از کارت های هوشمند درمانی به بیماران و عموم جامعه داده شود و  زیر ساخت های الکترونیکی و اینترنتی ضروری برای تبدیل دفترچه های سنتی به کارت های هوشمند فراهم شود، در آن صورت، طرح خوبی است و از آن استقبال می کنیم، اما در حال حاضر، ارتقای پوشش بیمه های درمانی باید در اولویت تامین اجتماعی باشد.

سید مهدی عنوان کرد: البته نتایجی که از این آزمایش به دست می آید نیز مهم است و بر اساس آن آزمایش می توانیم بگوییم که این اقدام سازمان تامین اجتماعی می تواند گره ای از مشکلات مردم در حوزه درمان باز کند یا خیر. اگر نتایج سودمندی به دست آمد، در این صورت می توان آن را به کل کشور تعمیم داد.

این عضو شورای عالی نظام پزشکی همچنین با بیان این که هم اکنون یک سال از بدعهدی  سازمان های بیمه گر در پرداخت معوقات به مراکز درمانی می گذرد، تصریح کرد: اگر قرار باشد سازمان های بیمه گر با همین روال به کار خود ادامه دهند،  نه رضایت بیمه شدگان جلب می شود و نه رضایت پزشکان، آزمایشگاه ها و پاراکلینیک هایی که خدمات درمانی در اختیار مردم قرار می دهند.سلامت آنلاین


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: