کد خبر: ۱۳۵۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۰۴ دی ۱۳۹۵ - 2016December 24
دبیر علمی کنگره پرتونگاری ایران مطرح کرد:
دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین‌المللی علوم پرتونگاری ایران گفت:مسئولان وزارت بهداشت باید پیگیری‌های لازم برای اجرای این قانون را انجام دهند تا رادیولوژیست ها و پرتوکاران بتوانند احساس آرامش و امنیت داشته باشند.
شفاآنلاین>جامعه پزشکی>دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین‌المللی علوم پرتونگاری ایران با بیان اینکه قانون پرداخت «حق اشعه» به پرتوکاران در مجلس به تصویب رسیده است، گفت: یکی از مشکلات پرتوکاران عدم پرداخت حق اشعه است.

به گزارش شفاآنلاین، رضا صادقی افزود: مجلس شورای اسلامی در سال ۶۸ به دلیل آثار مخرب پرتوهای یونیزان من جمله انواع سرطان ها و تغییرات ژنتیکی در قالب قانون حفاظت در برابر اشعه مزایایی را برای پرتوکاران شاغل با پرتو در ماده ۲۰ آن قانون تصویب کردند که در بند ۴ این ماده فوق العاده اشعه برای پرتوکاران به میزان ۵۰درصد حقوق ومزایا درنظر گرفته شد که تا سال ۸۸یعنی زمان اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری اجرا می شد ولی از این سال به بعد به دلیل  ابهاماتی که در این قانون ازمایشی  وجود داشت این فوق العاده حق اشعه حذف گردید وپرسنل پرتوکار از مزایای این بند بی بهره شدند.

وی با بیان اینکه قرار گرفتن در معرض اشعه ایکس خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها را افزایش می‌دهد، ادامه داد: متاسفانه با وجود اینکه بسیاری از پرتوکاران پزشکی برای نجات جان بیماران خود را در معرض خطر می‌دهند اما وزارت بهداشت هیچ اقدامی برای احقاق این حق نکرده است.

صادقی ادامه داد: مسئولان وزارت بهداشت باید پیگیری‌های لازم برای اجرای این قانون را انجام دهند تا رادیولوژیست ها و پرتوکاران بتوانند احساس آرامش و امنیت داشته باشند.

دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین‌المللی انجمن علوم پرتونگاری ایران با توجه به پیشرفت‌ در حوزه تصویربرداری پرداخت و یادآور شد: ایران در زمینه تجهیزات علم تصویربرداری جزو کشورهای مدرن و پیشرفته است البته مدتی به دلیل تحریم‌ها با محدودیت‌هایی روبرو شد اما خوشبختانه با تلطیف فضای سیاسی فضای همکاری با شرکت های بین المللی مساعد شده و بسیاری از شرکتهایی که در دوران تحریم قطع همکاری کرده بودند ،شروع مجدد به همکاری نمودند،که مطمئنا ماحصل این همکاری و مناسبات بهبود روند تشخیصی و بالطبع درمانی بیماران کشورمان است.

صادقی با اشاره به پانزدهمین کنگره انجمن علوم پرتو نگاری که از ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت ۹۶ برگزار خواهد شد، اظهارداشت: در این کنگره متخصصان به بحث و تبادل اطلاعات در خصوص آخرین دستاوردهای علمی تصویربرداری در ایران و جهان خواهند پرداخت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: