کد خبر: ۱۳۵۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۰۳ دی ۱۳۹۵ - 2016December 23
چربیها به عنوان عایق، تولیدکننده انرژی و کاتالیزور برای جذب ویتامین به بدن کمک میکنند. از جمله چربی های مفید روغن ماهی، اسید چرب امگا ۳ و روغن کبد ماهی است .
روغن کبد ماهی

شفا آنلاین:روغن کبد ماهی غنی از اسیدهای امگا ۳، ایکوزاپنتانوئیک اسید و دوکوزاهگزانوئیک اسید است. ویتامین A وD آن به حفظ سلامت پوست و بینایی کمک می کند.همانند روغن ماهی، روغن کبد ماهی نیز خاصیتهای مختلفی دارد


به گزارش شفاآنلاین:.در بیماران مبتلا به روماتوئید آرتریت مصرف روزی یک گرم روغن کبد ماهی به مدت سه ماه به کاهش درد مفصل ها منجر می شود. مصرف این روغن درد و آسیب دیدگی غضروف پس از آرتریت را کاهش میدهد. درنتیجه نیاز به جایگزین کردن مفصل نیز کم میشود.علاوه بر روغن کبد ماهی ، منابع دیگر امگا ۳ شامل ماهی تن ، سالمون و ساردین است ودر منابع گیاهی مانند گردو، تخم کتان و … نیز یافت می شود

روغن ماهی
روغن ماهی از بافت ماهی چرب به دست می آید و حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است. روغن ماهی برای سلامت قلب و عروق، عصب و اسکلت مفید است. این روغن میزان کلسترول سالم بدن را حفظ و مصرف روزی شش گرم آن کمک میکند تا میزان کلسترول خوب ، تری گلیسیرید (نقش عایقبندی و ذخیره انرژی را دارد) افزایش یابد. روغن ماهی برای هر دوجنس زن و مرد مفید است زیرا سلامت استخوان را افزایش میدهد. مصرف روغن ماهی برای زنانی که نزدیک به دوران یائسگی هستند، مفید است زیرا باعث تراکم و تعادل در کلسیم می شود. کلسیم پس از کاهش تولید طبیعی هورمون زنانه استروژن و پروژسترون کاهش پیدا می کند. مصرف ماهی کمک میکند تا بدون پرخوری کردن، فرد استرس خود را کنترل کند.

خواص چرب امگا ۳
از فواید مصرف امگا ۳ این است که افرادی که از منابع امگا ۳ مصرف میکنند با کاهش میزان افسردگی مواجه هستند. این یعنی که امگا ۳ به عنوان ضدافسردگی عمل میکند و میتوان از آن برای کنترل علایم افسردگی و اختلال بیماری دوقطبی استفاده کرد.امگا ۳ برای مبتلایان به بیش فعالی نیز مفید است. این اسیدهای چرب، مهارتهای ذهنی فرد که ادراک، به خاطر سپردن و یادگیری را پوشش میدهد، تقویت می کند.
از این مطالب برای سلامتی ، بهبود شیوه زندگی و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید و ما را به دیگران معرفی نمایید .

پزشک آنلاین

دکتر منصور ریسمانچیان [ پزشک عمومی ]

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: