کد خبر: ۱۳۵۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۰۲ دی ۱۳۹۵ - 2016December 22
کارشناسان می‌گویند که قرمز شدن چشم‌ها گاهی اوقات به دلیل بیماری‌های چشمی و گاهی به دلیل تغییرات شرایط آب‌وهوا بروز می‌کند؛ همچنین خشکی، عفونت، آلرژی و سایر علل هم می‌توانند دلیل قرمزی چشم باشند که هر یک راه‌های درمان خاص خود را دارند.
شفا آنلاین:خشکی چشم همراه با سوزش و التهاب است که درنتیجه التهاب سبب قرمز شدن چشم می‌شود. احساس سوزش، گزیدگی و وجود شن در داخل چشم از دیگر علائم خشکی چشم است.
آلرژی‌ها هم می‌توانند باعث تورم و التهاب در چشم شود که درنتیجه قرمزی چشم را در پی دارد.

به گزارش شفا آنلاین: یکی از پیامدهای آلرژی‌ها، خارش چشم‌ها است که در صورت مالش چشم‌ها التهاب و قرمزی چشم تشدید می‌شود.


آنتی هیستامین‌ها و برخی از دیگر داروها می‌توانند به‌طور بالقوه موجب خشکی چشم و قرمز شدن آن شوند. قرص‌های خواب‌آور، داروهای ضد اضطراب و حتی داروهای مسکن مانند ایبوپروفن ازجمله داروهایی هستند که می‌توانند باعث خشکی و قرمزی چشم شوند.
اگر تا دیروقت بیدار بمانید یا خواب کافی نداشته باشید، هنگام صبح چشم‌هایتان کمی خون گرفته به نظر خواهد رسید. به‌واقع، چشمان شما برای بازسازی لایه‌های اشک نیاز دارند که برای مدت‌زمان طولانی بسته باشند.
سیگار کشیدن سبب منقبض شدن رگ‌های خونی چشم و درنتیجه، خشکی سطح آن می‌شود.
شنا کردن هم می‌تواند موجب قرمزی چشم شود؛ درنتیجه استفاده از عینک، از چشم در برابر نمک و مواد شیمیایی که باعث قرمز شدن چشم می‌شوند، محافظت می‌کند.
اگر به هر دلیل به چشم‌ها فشار وارد شود، موجب پاره شدن رگ‌های خونی چشم می‌شود که براثر آن لکه خون در زیر چشم نقش می‌بندد؛ این لکه می‌تواند قرمز روشن باشد و سراسر سفیدی چشم را بگیرد.سپید
منبع: Health
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: