کد خبر: ۱۳۵۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۰۲ دی ۱۳۹۵ - 2016December 22
محصولات ضد پیری می‌توانند از سرعت اثرات مخرب زمان روی پوست ما بکاهند و حتی در بعضی از موارد وضعیت پوست را به حالت قبلی‌اش بازگردانند.
شفا آنلاین:با توجه به تاثیر محصولات ضد پیری در تاخیر انداختن پیر شدن پوست در ادامه به 10 محصول زیبایی ضد پیری اشاره می‌کنیم که تاثیر بسیاری در کاهش سرعت اثرات مخرب زمان روی پوست دارند.


به گزارش شفا آنلاین: SPFبا روی: استفاده روزانه از کرم‌های ضد آفتاب با SPF مناسب – حتی در زمان‌هایی که در فضای باز نیستید، بهترین راه برای کاهش سرعت پیر شدن پوست است. با اینکه متخصصان پوست از این خوشحال هستند که مردم از کرم‌های ضد آفتاب استفاده می‌کنند، اما باید گفت که به نظر آن‌ها روی یا زینک بهترین محافظ در برابر نور خورشید است. روی باعث التهاب و سوزش پوست‌های حساس نمی‌شود و وسیع‌ترین طیف محافظت پوست از اشعه UVA خورشید را دارد.

اشعه فرابنفش دارای طول‌موج بالا (UVA) می‌تواند به عمق پوست نفوذ کند و باعث آسیب به DNA شود که همین امر منجر به افتادگی پوست، چین‌وچروک‌ها و حتی سرطان می‌شود؛ بنابراین، توصیه می‌شود که کرم ضد آفتابی را استفاده کنید که علاوه بر SPF مناسب دارای روی نیز هست.
رتینوئیدها: رتینوئید‌ها در مقایسه با دیگر محصولات بیشتر موردمطالعه قرارگرفته‌اند و تاییدشده‌ترین مواد برای مبارزه با ضد پیری هستند. تحقیقات نشان می‌دهند که رتینوئیدها کلاژن پوست شما را تقویت می‌کنند و درنتیجه از سرعت فرایند پیری پوست شما می‌کاهند، چراکه این پروتئین به سفت نگه‌داشتن پوست کمک می‌کند. علاوه بر این، رتینوئیدها سرعت پیدایش چین‌وچروک‌ها را کاهش می‌دهند و از بروز چین‌وچروک‌های جدید جلوگیری می‌کنند. رتینوئیدهای تجویزی مانند ترتینوئین (Tretinoin) و آداپلن (Adapalene) از بهترین رتینوئیدهای نسخه‌ای هستند؛ اما می‌توانید از رتینوئیدهای غیر نسخه‌ای نیز استفاده کنید.

سرم ویتامین C: زیر کرم ضد آفتاب باید از ویتامین C استفاده کنید تا از پوست خود به‌طور کامل در برابر نور خورشید محافظت کنید، چون نور خورشید می‌تواند تا حدودی از کرم ضد آفتاب نیز عبور کند؛ اما باید سرم ویتامین C مناسبی را انتخاب کنید. سرم ویتامین C 15درصدی مناسب است و پیش از خرید آن مطمئن شوید که در یک پمپ هوابندی شده قرار داشته باشند.


اسیدهای چرب امگا: اسیدهای چرب، مخصوصا اسیدهای چرب امگا 9، به بهبود توانایی پوست در مرطوب ماندن و محافظت خود از محرک‌های خارجی کمک می‌کنند. روغن آرگان (که از هسته میوه درخت آرگان در مراکش به دست می‌آید)‌ مرطوب‌کننده خوبی است، چون این روغن آکنه ایجاد می‌کند و یک آنتی‌اکسیدان بسیار عالی است.


درمان‌های مژه: وقتی‌که پا به سن می‌گذاریم و پیرتر می‌شویم مژه‌ها و ابروهای ما نازک‌تر و رنگ‌پریده‌تر می‌شوند و درنتیجه چشم‌های ما کوچک‌تر و خسته به نظر برسند. تجویز داروی تجویزی لاتیس (Latisse) (فرمولاسیون آرایشی داروی بیماتوپروست) یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت مژه‌ها است. علاوه بر این، می‌توانید با استفاده از روغن نارگیل از شکست مژه‌ها جلوگیری کنید. برای این کار، هر شب یک لایه نازک از روغن نارگیل به مژه‌های خود بمالید.
نیاسین‌آمید: نیاسین‌آمید یک شکل از ویتامین B3 است که پوست‌شناس‌ها آن را قبول دارند. این ویتامین رطوبت پوست را افزایش می‌دهد، از کم‌آبی بدن جلوگیری می‌کند، به تقویت سد دفاعی پوست کمک می‌کند و خاصیت روشن‌کنندگی پوست را نیز دارد. نیاسین‌آمید می‌تواند به محو شدن رنگ‌دانه‌های ناصاف مانند لکه‌های ناشی از نور خورشید و جای آکنه‌ها کمک کند.
مکمل‌های آنتی‌اکسیدانی: تمام درمان‌های پوستی بر روی سطح پوست اعمال نمی‌شوند، بلکه متخصصان پوست برای درمان مشکل پوستی به بیماران خود توصیه می‌کنند که به رژیم غذایی خود آنتی‌اکسیدان اضافه کنند. این متخصصان می‌گویند آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند از پیری پوست جلوگیری کنند. همچنین تحقیقاتی وجود دارند که نشان‌دهنده بهبود ظاهر پوست به دلیل استفاده از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند.
پرکننده‌های هیالورونیک اسید: یک راه درمان چین‌وچروک‌ها و افتادگی پوست غبغب خود تزریق ژل‌های حاوی هیالورونیک اسید است. تاثیر این ژل دوساله و برگشت‌پذیر است.
اگرچه فرآورده‌های موضعی هیالورونیک اسید که روی پوست خود می‌مالید نمی‌توانند نتایجی شبیه به نتایج درمان‌های تزریقی داشته باشند، اما این فرآورده‌ها می‌توانند به‌طور موقت باعث سفت ماندن پوست شوند.
آلفاهیدروکسی اسید یا AHA: این اسیدهای ملایم با پوسته‌پوسته کردن پوست مرده باعث نرم‌تر شدن پوست می‌شوند. متخصصان پوست از این لحاظ به تجویز آلفاهیدروکسی اسیدها تمایل دارند که این ماده توزیع غیر یکسان رنگ‌دانه‌های پوستی را بهبود می‌بخشند و احتمال ظهور خطوط ریز را روی پوست کاهش می‌دهند. علاوه بر این، آلفا هیدرو کسی اسیدها به جلوگیری از افتادن پوست کمک می‌کنند.
تزریق سم بوتولینوم: این شیوه درمانی زمانی فقط مورداستفاده هنرمندان مشهور قرار می‌گرفت، اما امروزه یک شیوه مرسوم برای مقابله با خطوط و چین‌وچروک‌های روی پوست است. بوتاکس، دیسپورت و زئومین از انواع مختلف سم بوتولینوم نوع A هستند. این درمان باعث تسکین و آرام‌سازی عضله‌هایی می‌شود که چین‌وچروک‌های گوشه خارجی چشم، خطوط اخم و چین‌وچروک‌های روی پیشانی را ایجاد می‌کنند. جلوگیری از حرکت این عضله‌ها می‌تواند به جلوگیری از بروز خطوط یا چین‌وچروک‌های آتی کمک کند.سپید
منبع:WebMD
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۲
0
0
سلام.من 26 سالمه.6 ماهه اقدام به بارداری کردم نتیجه نگرفتم.طبق سونو انجام شده تخمدان پلی کیستیک داشتم.یک ماه قرص یاسمین خوردم.دو ماه هم متفورمین روزی یک عدد استفاده کردم.با توجه به اینکه پریودم منظمه تا کی متفورمین مصرف کنم؟با وجود پریودهای منظم چرا بارداری صورت نمیگیره؟ممنون میشم به سوالم جواب بدین
مدیر پایگاه باسلام
مخاطب گرامی برای مشاهده پاسخ سوالتان لطفا به لینک زیرمراجعه نمایید
http://shafaonline.ir/fa/news/135690
/%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D8%AF%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%AE%D9%85%DA%A9-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D9%88-%DA%98%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D8%B2%D8%AE%D9%85-%D8%AF%D9%87%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B1%D8%AD%D9%85
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۲
0
0
با عرض سلام
ببخشيد آيا با مصرف قرص نرم پروژسترون پريود عقب ميوفتد؟؟؟ بايد صبر كنم تا قرص ها تموم بشه
چون چهارعدد ديگه از قرص ها مونده و پنج روز تاخير دارم تا الان
مدیر پایگاه باسلام
مخاطب گرامی برای مشاهده پاسخ سوالتان لطفا به لینک زیرمراجعه نمایید
http://shafaonline.ir/fa/news/135690
/%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D8%AF%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%AE%D9%85%DA%A9-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D9%88-%DA%98%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D8%B2%D8%AE%D9%85-%D8%AF%D9%87%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B1%D8%AD%D9%85
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۲
0
0
سلام خسته نباشید میخواستم بدونم استفاده از وکیوم سینه یا بادکش سینه برای حجم دهی سینه موثر هست و ایا عوارﺽی به دنبال داره ؟
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: