کد خبر: ۱۳۵۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 20
هر کسی که از تجربه و توانایی لازم در تشخیص سونوگرافی بارداری برخوردار است، می تواند کار سونوگرافی را انجام دهد.
شفا آنلاین:متخصصین زنان معتقدند؛ هر کسی که از تجربه و توانایی لازم در تشخیص سونوگرافی بارداری برخوردار است، می تواند کار سونوگرافی را انجام دهد.

به گزارش شفا آنلاین، در نشست خبری دومین کنگره بین المللی روش های کم تهاجمی زنان و مامایی و سیزدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران، که روز سه شنبه برگزار شد، متخصصین زنان و زایمان موضوع اعتراض انجمن رادیولوژی به انجام سونوگرافی در مطب متخصصین زنان را، مسائل مالی عنوان کردند.

دکتر شهلا چایچیان دبیر علمی دومین کنگره بین المللی روش های کم تهاجمی زنان و مامایی و سیزدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران، در واکنش به اعتراض رادیولوژیست ها، گفت: هر کسی که در قسمتی از ارگان های بدن با تجربه است و می شناسد، اگر بتواند تمام آزمایش ها را خودش انجام بدهد، بهتر است.

وی با عنوان این مطلب که تنها دو سه نفر رادیولوژیست در کشور داریم که می توانند مشکلات جنین را با سونوگرافی خوب تشخیص بدهند، افزود: دعوا بر سر مسائل مالی است.

در ادامه دکتر عبدالرسول اکبریان رئیس دومین کنگره بین المللی روش های کم تهاجمی زنان و مامایی و سیزدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران، گفت: لاپاروسکوپی اول از اروپا و آمریکا در رشته زنان شروع شد. در مورد سونوگرافی هم در سال ۱۹۷۶ که بنده در آمریکا بودم، از متخصصین زنان و زایمان شروع شد، بطوریکه متخصصین زنان و رادیولوژیست ها در این زمینه با همدیگر همکاری داشتند.

وی با تاکید بر اینکه اختلاف اصلی در موضوع انجام سونوگرافی بر سر مسائل مالی است، افزود: همکاران رادیولوژیست معتقدند متخصصین زنان از این کسب درآمد دارند که این درآمد می بایست برای رادیولوژیست ها باشد.

اکبریان با عنوان این مطلب که هر کسی کار سونوگرافی بلد است باید انجام دهد، ادامه داد: این موضوع در سازمان نظام پرشکی و وزارت بهداشت نیز مورد قبول قرار گرفته که متخصصین زنان دوره دیده با تجربه ۵ تا ۶ سال می توانند این خدمت را ارائه دهند.

رئیس انجمن علمی جراحی های کم تهاجمی زنان اظهارداشت: مرزهای مشترکی در همه رشته های پزشکی وجود دارد که در مورد رشته زنان و زایمان و رادیولوژی هم صدق می کند.

در ادامه دکتر ابوالفضل مهدیزاده دبیر اجرایی دومین کنگره بین المللی روش های کم تهاجمی زنان و مامایی و سیزدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران، اظهارداشت: رادیولوژیست ها بی مورد این موضوع را بزرگ نمایی می کنند.

وی با اشاره به تصویب دوره آموزشی ۶ ماهه پریناتولوژیست ها(جنین شناسی) در وزارت بهداشت، گفت: تنها آن دسته از متخصصین زنان که مدرک پریناتولوژی دارند و همچنین دوره ۶ ماهه آموزشی را گذرانده باشند، می توانند بابت سونوگرافی در مطب از بیمار پول بگیرند.

مهدیزاده تاکید کرد: تعرفه های سنوگرافی مشخص است و اگر پولی خارج از تعرفه دریافت می شود، تخلف است.

دومین کنگره بین المللی روش های کم تهاجمی زنان و مامایی و سیزدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران، در روزهای ۳۰ دی تا سوم بهمن ۹۵ در مرکز همایش های رازی برگزار می شود
برچسب ها: متخصصین ، کنگره ، مامایی
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۲
0
0
برای قبولی در رشته تخصصی رادیولوژی به رتبه قبولی کمتر از 400 نیاز است.بعد ورود به این رشته چند صد حتی هزار سونوگرافی در طی 4 سال آموخته و تجربه میکنید
حالا این درسته که متخصص زنان که با رتبه گاه تا 2700 قبول میشود(یعنی نمره خیلی خیلی کمتر از رادیولوژی که از علل اون مختص بودن رشته برای زنان است که درعمل تعداد رقبا نصف کل جمعیت است) سپس در حد چند ماه (نه چند سال)آموزش سونوگرافی ببینید آنگاه مدعی انجام سونوگرافی اون هم به این مهمی یعنی سلامت دونفر مادر وجنین بشوید
رادیولوژی فقط یک پروب نیست.واقعا برای اید دید متاسفم.اگر میخواهیم قصور کم شود و از سویی با پدیده خودارجاعی مواجه نشویم از راه های اون مقابله با چنین پدیده هایی است
خودارجاعی از پدیده هایی شوم است که این چنین مجوزهایی به راحتی زمینه را برایش فراهم میکند.
نمیشد اول زمینه را فراهم کنیم بعد فردا شماره برای شکایت دهیم!
آیا امکان تجویز های مکرر سونوگرافی توسط متخصص زنان(خودش برای خودش) نیست
واقعا تاسف بار است
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: