کد خبر: ۱۳۵۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 19
دولت تدبیر و امید با اجرای مدبرانه طرح تحول نظام سلامت زمینه را برای رفع یکی از مهمترین مشکلات آحاد مردم فراهم کرد و. این جای تقدیر و قدرشناسی دارد.

شفاآنلاین>سلامت>در آیینی با حضور رئیس، پژوهشگران و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از پژوهشگران برتر این دانشگاه تقدیر شد.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر مهدی شادنوش در این آیین تجلیل یگانه راه تحقق توسعه پایدار در ایران را در گروه حضور و مشارکت مسئولانه همه آحاد مردم و شهروندان ارزیابی و اظهار کرد: اگر همچنان‌که همه اهل اندیشه باور دارند که تنها در سایه توسعه پایدار و همه‌جانبه است که رشد و توسعه و بالندگی در یک کشور اتفاق می‌افتد ما نیز به‌دنبال توسعه پایدار کشورمان هستیم باید هر کس در هر جایگاهی که هست در مسیر تحقق این آرزو قدم بردارد.

وی با بیان اینکه رشد و توسعه تک‌بعدی به توسعه پایدار نمی‌انجامد افزود: توسعه باید در همه ابعاد اتفاق بیفتد و گرنه با توسعه و رشد در برخی ابعاد، راه به‌جایی نخواهیم برد.

شادنوش با انتقاد از دامن زدن به برخی اختلاف‌نظرهای ناچیز، گفت: مشغول کردن گروه‌ها، صنوف و افراد جامعه به اختلافات جزیی بین دو شهر، دو استان، دو گروه و یا دو نگاه و رویکرد منفعتی برای ما و کشورمان به همراه ندارد لذا باید همه آنها که دل در گرو پیشرفت ایران اسلامی داریم به دنبال ایجاد وحدت و عمق‌بخشی به همدلی‌ها باشیم تا همه با هم به تحقق توسعه پایدار در کشور کمک کنیم.

وی به آغاز فرآیند توسعه پایدار و همه‌جانبه در کشور ژاپن اشاره و اضافه کرد: ژاپنی‌ها بعد از جنگ دوم جهانی با اتحاد و همدلی، ژاپن امروز را که از پیشرفته‌ترین کشورهای امروز دنیا است را بر ویرانه‌های جنگ جهانی ساختند.

این استاد دانشگاه به پیشینه غنی فرهنگ و تمدن در ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: بی‌تردید فرهنگ و تمدنی با این گذشته پرشکوه مذهبی و میهنی، می‌تواند قله‌های علمی بلندی را فتح کند.

شادنوش با اذعان به اینکه دیگر دوره پرداختن به مسائل کوچک اجتماعی و سیاسی گذشته است افزود: هر کس آگاهانه یا ناآگاهانه به این بحث‌ها دامن بزند در مسیر منافع ملی کشور حرکت نکرده است.

وی با گلایه از برخی فضاسازی‌های رسانه‌ای و نادیده گرفتن برخی خدمات و موفقیت‌های دولت و نظام تصریح کرد: متاسفانه برخی‌ها یک روز برجام را به این بهانه که نتوانسته زمینه توسعه ارتباطات بین‌المللی و یا به طور مثال خرید یک فروند هواپیما را فراهم کند، تخطئه می‌کردند و امروز همان‌ها به‌بهانه خرید هواپیما و تلاش برای نوسازی ناوگان هوایی کشور به این دلیل نادرست که 10 هزار شغل در کشوری دیگر ایجاد کرده، خادمان مردم را تخطئه می‌کنند.

وی ادامه داد: این در حالی است که وقتی حقیقت ماجرا را پیگیری و درک می‌کنی، می‌بینی اصولا این ادعا از آغاز اشتباه بوده و آقایان به خود اجازه نداده‌اند که اصل ماجرا را درست مطالعه و درک کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مدیریت کشور نیازمند کار کارشناسی است گفت: با فضاسازی‌های رسانه‌ای و تیترزدن‌های آنچنانی و منفعت‌طلبی گروهی نمی‌توان به توسعه پایدار در کشور کمک کرد.

وی خدمات دولت در حوزه سلامت را گسترده خواند و خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید با اجرای مدبرانه طرح تحول نظام سلامت زمینه را برای رفع یکی از مهمترین مشکلات آحاد مردم فراهم کرد و. این جای تقدیر و قدرشناسی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، وجود وحدت و همدلی بین همه دوستداران "مام میهن"را لازمه پیشرفت بیشتر ایران اسلامی دانست و اظهار کرد: توسعه پایدار و پیشرفت همه جانبه و متوازن در کشورمان اتفاق نمی افتد مگر اینکه همه ما به این باور برسیم که برای تحقق این مهم، هر کس در هر جایگاه و موقعیتی که هست باید به وسع خود در راستای عملی شدن و تحقق توسعه پایدار حرکت کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: