کد خبر: ۱۳۵۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 19
یکی از مهمترین اقدامات قبل از رفتن به سفرهای خارجی اعم از سفر به عتبات و سایر مسافرت های برون مرزی، تزریق برخی واکسن های ضروری به منظور جلوگیری از ابتلای مسافران به بیماری یا بیماری‌های شایع کشور مقصد است.
شفا آنلاین>سلامت>رییس انستیتو پاستور ایران با اشاره به تزریق واکسن‌هایی نظیر واکسن سرطان رحم در پاستور از اعتبار بین‌المللی ایران در صدور کارت‌های واکسناسیون خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،مصطفی قانعی رییس انستیتو پاستور ایران با اشاره به وجود واکسن وارداتی سرطان دهانه رحم در موسسه پاستور افزود: یکی از مهمترین اقدامات قبل از رفتن به سفرهای خارجی اعم از سفر به عتبات و سایر مسافرت های برون مرزی، تزریق برخی واکسن های ضروری به منظور جلوگیری از ابتلای مسافران به بیماری یا بیماری‌های شایع کشور مقصد است.

به گفته وی، در این میان تزریق واکسن سرطان رحم به همراه صدور کارت واکسیناسیون با اعتبار فرامرزی تنها یکی از اقدامات این نهاد دولتی است. 

رییس انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه تزریق واکسن‌هایی همچون سرطان دهانه رحم، واکسن پنوموکوک، سینه پهلو، مننژیت و نظایر آن قبل از سفر های خارجی بسبار حیاتی است، گفت: این واکسنها به عنوان واکسن موردی ،با قیمت آزاد و بیشتر  در محل پاستور تجریش تزریق میشوند.

وی ادامه داد: با توجه به اعتبار علمی فرامنطقه ای انستیتو پاستور ایران، کارتهای واکسیناسیون این مجموعه به راحتی در کشورهای مقصد تایید می‌شوند و به همین علت تزریق اغلب واکسنهای وارداتی این چنینی در پاستور انجام می‌شود. 

رییس انستیتو پاستور ایران با اشاره به قیمت آزاد و واردات بسیار محدود برخی از واکسن ها تصریح کرد: به عنوان مثال واکسن سرطان دهانه رحم ۱۷۰ هزار تومان و واکسن پنوموکوک با ۱۴۰ هزار تومان تزریق می‌شود.

وی افزود: معمولا کشورهای مقصد قبل از ورود مسافران در ابتدا کارت های واکسیناسیون بیماریهای شایع کشورشان را از مسافران مطالبه می کنند که در این میان کارت واکسیناسیون پاستور ایران، اعتبار قابل توجهی محسوب می‌شود. 

رییس انستیتو پاستور در خصوص علت نبود برخی واکسن های وارداتی همچون واکسن سرطان دهانه رحم در کشورمان اظهار داشت: واردات و یا تولید واکسن زمانی بسیار حیاتی می‌شود که میزان شیوع بیماری در جامعه به طرز نگران کننده ای رشد کند.

قانعی اظهار داشت: از سوی دیگر قیمت بالای واکسن های وارداتی همچون واکسن سرطان دهانه رحم، امکان تامین هزینه آزاد آن را برای بسیاری از مردم کاهش می دهد و از طرفی نیز کشور مبدا تولید کننده به میزان بسیار محدودی این واکسنها را به سایر کشورها همچون ایران، صادر می کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: