کد خبر: ۱۳۵۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 19
این بیماران دچار درد در نواحی ماهیچه های ساعد، سر و گردن و دست و پا می شوند.
شفا آنلاین:یک متخصص مغز و اعصاب گفت: افراد ۴۵ الی ۷۵ سال در خطر ابتلا به بیماری ای. ال. اس هستند.

به گزارش شفا آنلاین،آرمان مرادی متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه در بیماری ALS، سلول های عصبی بیماران رو به زوال است، گفت: ای. ال. اس یک بیماری عصبی پیشرونده است که حرکت ماهیچه ها را کنترل می کند.

این متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه بیماری A.L.S مخفف کلمه اسکلروز جانبی آمپوتروفیک است، اظهار داشت: این بیماران دچار درد در نواحی ماهیچه های ساعد، سر و گردن و دست و پا می شوند.

وی با بیان اینکه A.L.S یک بیماری بدخیم است، تاکید کرد: طول عمر بیماران ۳ الی ۶ سال است که به مرور زمان این بیماری، سیستم های عصبی بدن افراد را ازبین می برد.

به گفته این متخصص مغز و اعصاب، تعداد مراجعانی که علایم این بیماری را دارند به مراکز درمانی افزایش داشته است و افراد سنین ۴۵ الی  ۷۵ سال در خطر مبتلا به ای ال اس هستند.

مرادی با اشاره به اینکه ژنتیک، سن و جنس از عوامل ایجاد این بیماری است، عنوان کرد: ۱۵ درصد از مبتلایان به A.L.S از والدین خود این بیماری را به ارث برده اند. 

مرادی با بیان اینکه ALS بر سیستم عصبی نخاعی تاثیر می گذارد، تصریح کرد: ماهیچه های بیماران ای. ال. اس به مرور زمان ضعیف و در نتیجه فلج می شوند.

وی با بیان اینکه ترک سیگار و قرار نگردر معرض مستقیم سرب قرار نگرفتن باعث کاهش این بیماری می شود، افزود: تنگی نفس، پیچ خوردگی پا، گرفتگی عضلات، کم آبی بدن، سو تغذیه، خستگی مفرط، حالات خفگی، خندیدن یا گریستن بی اراده و ضعف ماهیچه ها از علایم بیماری ALS است.

این متخصص مغز و اعصاب با اشاره به راه های تشخیص این بیماری بیان کرد: با انجام آزمایش خون، تجزیه و تحلیل مایع نخاع و اسکن MRI می توان این بیملری را تشخیص داد.

به گفته مرادی، با تجویز پزشک مصرف داروی ریلوزوله باعث کاهش درد بیماری ای. ال. اس می شود.
برچسب ها: مغز ، متخصص ، بیماری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: