کد خبر: ۱۳۵۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 19
میزان دانش آموزانی که در مدرسه ثبت نام نمی کنند، مرگ کودکان زیر ۵ سال، کوتاه قدی و سوء تغذیه در همه کشورها کاهش یافته است. ایران در سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۵ از رتبه ۷۵ به ۶۰ در این موارد کاهش یافته است اما این کاهش نیز ناخوشایند و مطلوب برای ما نیست.
شفا آنلاین:معاون وزیر رفاه گفت: برخی اهالی محلی تمایل ندارندفرزندانشان فارسی یاد بگیرند لذا باید رویکرد عوض شود. نظام آموزشی نیز بستر آموزش زبان محلی را فراهم کند تا آنها نیز متمایل به زبان فارسی شوند.

به گزارش شفا آنلاین، احمد میدری در همایش پیش دبستانی زیربنای توسعه عدالت آموزشی که در دانشگاه الزهرا در حال برگزاری است، گفت: میزان دانش آموزانی که در مدرسه ثبت نام نمی کنند، مرگ کودکان زیر ۵ سال، کوتاه قدی و سوء تغذیه در همه کشورها کاهش یافته است. ایران در سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۵ از رتبه ۷۵ به ۶۰ در این موارد کاهش یافته است اما این کاهش نیز ناخوشایند و مطلوب برای ما نیست.

وی به اهمیت پیش دبستانی ها اشاره کرد و گفت: در استان خوزستان به طور متوسط افراد دوزبانه وجود ندارند و افت تحصیلی در پایه اول کمتر از ۲ درصد است اما در شهر شادگان که اهالی آن دوزبانه هستند، افت تحصیلی به ۹ درصد می رسد. یعنی ۵ درصد کودکان دوزبانه افت تحصیلی دارند.

وی تصریح کرد: هنگامی که به خوزستان رفته بودیم خیلی از دوزبانه ها تمایل نداشتند فرزندانشان فارسی یاد بگیرند. لذا ما باید رویکرد خود را عوض کنیم. نظام آموزشی و بخش خصوصی نیز بستر آموزش زبان محلی یا عربی را فراهم کند تا آنان نیز به سمت زبان فارسی تمایل نشان دهند.

وی تاکید کرد: یکی از عوامل اصلی فقر کودکان دوزبانه بودن آنان است. باید پیش دبستانی ها را در این مناطق راه اندازی کنیم چرا که عدم یادگیری زبان رسمی کشور برای آنان آسیب‌زا است.

برچسب ها: دو زبانه ، تحصیلی ، همایش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: