کد خبر: ۱۳۵۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۹ - ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 20
: بر اساس یک مطالعه تازه، از هر ۶ فرد بزرگسال در آمریکا یک نفر برای مقابله با مشکلاتی نظیر افسردگی، اضطراب و بیخوابی داروی روانپزشکی مصرف می‌کند.
شفا آنلاین:محققان آمریکایی دریافته‌اند در سال ۲۰۱۳، ۱۷ درصد افراد بزرگسال آمریکایی یک یا چند نسخه برای مصرف داروی ضدافسردگی، داروی خواب و آرام‌بخش یا داروی ضدروان‌پریشی برای بیماری‌های شیزوفرنی و اختلال دوقطبی دریافت کرده‌اند.

    به گزارش شفا آنلاین:   توماس مور، سرپرست گروه مطالعه می‌گوید: «من نگران این موضوع هستم که بسیاری از این داروها دارای عوارض جانبی بوده و استفاده بلندمدت آنها موجب ایجاد وابستگی به دارو می‌شود.»

       مصرف داروهای روانی دغدغه روزافزونی در آمریکا است و تجویز داروهای نظیر زاناکس و والیوم افزایش یافته است. پژوهشگران دریافتند که ۱۲ درصد از آمریکایی‌ها داروی ضدافسردگی، ۸ درصد داروهای ضداضطراب، آرام‌بخش و داروی خواب و در حدود ۲ درصد داروهای ضدروان‌پریشی دریافت کرده‌اند. همچنین افراد سفیدپوست تقریبا دو برابر (۲۱درصد) افراد سیاه‌پوست و اسپانیایی‌تبار‌ها از این داروها استفاده کرده بودند. فقط ۵ درصد آسیایی‌تبارها اعلام کردند که این نوع داروها را مصرف کرده‌اند. سپید
منبع: Reuters
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: