کد خبر: ۱۳۵۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 19
حمایت از سلامت مردم در طرح تحول سلامت نوعی پرداخت یارانه به مردم و حق مردم است و این طرح ملی باید ادامه پیدا کند.

شفا آنلاین:وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: برخی مسئولان حوزه اقتصادی و رفاهی، اقدامات در حوزه سلامت و آموزش را تشریفاتی می دانند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر سید حسن هاشمی روز دوشنبه در مراسم افتتاح بیمارستان فرقانی در قم، با بیان اینکه همه دستاوردهای حوزه سلامت با حمایت و اهتمام رئیس جمهوری انجام شده است، افزود: رئیس جمهوری معتقد است، حمایت از سلامت مردم در طرح تحول سلامت نوعی پرداخت یارانه به مردم و حق مردم است و این طرح ملی باید ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: درست است که انقلاب ما از قم شروع شد ولی پس از انقلاب در قم، هیچ بیمارستانی ساخته نشده است و آنچه به اسم بیمارستان در استان قم وجود دارد میراث مراجع و علما است که در این شهر مومنین و مومنات را ترغیب کردند که این بیمارستان را بسازند.

وی با بیان اینکه این بیمارستان از مجهزترین بیمارستان های کشور است، گفت: سرمایه نیروی انسانی، دانش، مهارت و قلب رئوفی است که باید کادر پزشکی و درمانی و خدماتی این بیمارستان به بیماران ارایه کنند.

وزیربهداشت اظهارکرد: یکی از مشکلات دولت، بدهی ها و مشکلاتی است که مرتبط به بیمه ها است.

هاشمی با ابراز امیدواری از اینکه 5 سال آینده مشکلی از حیث درمان در قم وجود نداشته باشد، گفت: مهم ترین مساله این است که کاری کنیم که مردم بیمار نشود که در حوزه پیشگیری از بیماری های غیرواگیر که عامل 75 درصد مرگ و میرها در کشور است، به ازای هر سه هزار نفر یک مراقب سلامت بکارگیری شده است.

وی گفت: علاوه بر آن اغلب بیمارستانهای کشور نوسازی شده و پرداخت مردم در بیمارستانها کم و منطقی شده است.

وزیر بهداشت با تقدیر از مراجع عظام و خیران، گفت: بهترین بهره انسان در زندگی، گذشتن از مالی است که خوشبختانه قم از این نظر وضعیت بسیار خوبی دارد.

وی افزود: مسئولان شهر و استان باید مسئولان و مومنان خیر را برای فعالیت خیر ترغیب کنند؛ امروزه خیرین منتظر یک اشاره هستند ولی مشکلاتی در سر راه آنها برای فعالیت خیر وجود دارد.

وزیربهداشت اظهارکرد: بیمارستان امیرالمومین(ع) به همت آیت الله خوانساری(ره) در حال تجهیز و تکمیل است و بیمارستان نیروگاه نیز در حال تکمیل است؛ امروز نیز در محضر آیت الله مکارم شیرازی بر این امر موافقت شد که این بیمارستان به بیمارستان ویژه بانوان مبدل شود و امیدواریم استانداری و شهرداری در زمینه احداث این مرکز یاری کنند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: