کد خبر: ۱۳۵۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 19
هم اکنون به ازای هزار نفر، کمتر از یک تخت بیمارستانی داریم که اکثر آنها فرسوده هستند اما امروز خوشبختانه یکی از پیشرفته ترین بیمارستان های کشور در قم افتتاح شد.

شفا آنلاین:وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: همه تصور می کنند همه چیز مثل انقلاب از قم شروع می شود اما پس از انقلاب حتی یک بیمارستان در قم ساخته نشده است.
به گزارش شفا آنلاین، سید حسن هاشمی روز دوشنبه در مراسم افتتاح بیمارستان 350 تختخوابی فرقانی قم افزود: هر چه در قم داریم از برکات حضور عالمان دین و توصیه های این بزرگان برای مومنان و مومنات است و بیمارستانهای یادگار حضرت آیت الله بروجردی و گلپایگانی از آن جمله است.
وی اضافه کرد: هم اکنون به ازای هزار نفر، کمتر از یک تخت بیمارستانی داریم که اکثر آنها فرسوده هستند اما امروز خوشبختانه یکی از پیشرفته ترین بیمارستان های کشور در قم افتتاح شد.
هاشمی گفت: ایجاد ساختمان و تجهیزات هر جایی می تواند باشد اما مهمترین سرمایه ما پزشکان ِپرستاران، پیراپزشکان و کادر بیمارستانی است که با مهربانی و قلبی رئوف و دانش و مهارت در خدمت بیماران هستند که البته با وجود اقدامات انجام شده هنوز نتوانسته ایم آن طور که شایسته این نیروها هست نیازهای آنان را تامین کنیم که یک علت مهم آن بدهی معوقه بیمه هاست.
وزیر بهداشت ادامه داد: اکنون سرعت بیمارستان سازی در قم نسبت به گذشته تغییر اساسی داشته و اگر با همین سرعت ادامه دهیم چهره خدمات سلامت در این استان نسبت به گذشته متحول می شود.
هاشمی ادامه داد: حرمت امامزاده به متولی آن است. وظیفه مسئولان در استان قم و سراسر کشور این است که کاری کنیم مردم کمتر بیمار شوند و گر نه اضافه کردن تخت بیمارستانی هنر نیست.
وی گفت: در این مسیر به ازای هر سه هزار نفر، یک مراقب سلامت تعریف شده است و برای 50 میلیون نفر نیز پرونده الکترونیک سلامت ایجاد شده است تا بار بیماری ها در کشور کم شود.
وزیر بهداشت همچنین از احداث بیمارستانی در نزدیکی جمکران خبر داد و گفت : قم نماد اسلامیت و تشیع است و با توجه به اینکه در نزدیکی تهران است مسئولان و خیرین باید بیشتر به این شهر توجه کنند.
وزیر بهداشت گفت: علاوه بر بیمارستان 350 تختخوابی فرقانی، بیمارستانی 220 تختخوابی امیرالمؤمنین و 180 تختخوابی نیروگاه قم نیز تا پایان دولت یازدهم تکمیل، تجهیز و راه اندازی می شود.
پس از افتتاح بیمارستان فرقانی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در بیت مرحوم آیت الله بهجت حضور یافت و با فرزند ایشان دیدار کرد
برچسب ها: بیمارستان ، تخت ، انقلاب
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حاج علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
0
0
قمیها باید حق مطلب را ادا کنند و بیمارستانی به نام سردار شهید سید محمد علوی فرمانده بهداری لشکر 17 بسازند که خیلی خدمت به انها در جنک کرد واقعا نام ایشان برازنده بهترین بیمارستان نه در قم بلکه در کل ایران است
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: