کد خبر: ۱۳۵۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۹ - ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 20
تجویز بوتاکس در سال 1980 برای درمان تیک‌های عصبی آغاز شد، اما در سال 1987 متخصصان به این نتیجه رسیدند که می‌توان از این ماده برای زیباسازی چهره هم استفاده کرد.
شفا آنلاین:این دارو در سال 2002 میلادی از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا مورد تایید قرار گرفت اما هنوز بسیاری آن را با دیده تردید می‌نگرند.

به گزارش شفا آنلاین: امروزه در بازار فرآورده‌های آرایشی، از ماده فعالی که اثرات بوتاکس و هیالورونیک اسید را جداگانه یا همراه با هم تقلید می‌کند به منظور کاهش خطوط چهره و چروک‌های صورت استفاده می‌کنند.

       در ترکیب اغلب این محصولات ماده‌ای به نام آرژیرلین(Argireline) وجود دارد که به نظر می‌رسد عملکردی مشابه بوتاکس دارد. آرژیرلین نام تجاری استیل هگزا پپتید-3 است که یک ترکیب صناعی ضدپیری است که از مشتقات پروتئین‌هاست. تحقیقات آزمایشگاهی متعدد نشان داده که پس از 4 هفته مصرف، آرژیرلین عمق چروک‌ها را 16 درصد کاهش می‌دهد و با ادامه مصرف به مدت 30 روز میزان کاهش عمق چروک‌ها تا 27 درصد رسیده است.

       اغلب شرکت‌های تولیدکننده محصولات زیبایی، مقدار بسیار کمی از این ماده (حدود 10درصد) را در محصولات خود به کار می‌برند و مطالعات به اثبات رسانده‌اند که غلظت 10 درصد آرژیرلین پوست را دچار عارضه شلی نکرده و در درمان چروک موثر است. همچنین این ماده در پزشکی به منظور درمان مشکلاتی نظیر تعریق بیش از حد (Hyperhidrosis)، دوبینی (Strabism) و دندان قروچه (Bruxism) تجویز می‌شود.سپید
منبع: US.Pharmacist
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: