کد خبر: ۱۳۵۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۹ - ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 18
رئیس انجمن تغذیه آسیا درگفتگو با شفاآنلاین اعلام کرد:
شفاآنلاین :رئیس انجمن تغذیه بالینی آسیا درآستانه فرارسیدن شب یلدا توصیه های مهمی دراین باره ارایه کرد واظهارداشت:دراین شب،در تغذیه باید اعتدال رعایت شود ومردم هم سعی کنند به جای خوردن شیرینی و آجیل بیشتر به سمت استفاده از میوه ها بروند.
نتیجه تصویری برای دکتر عبدالرضا نوروزی انجمن تغذیه آسیا

عبدالرضا نوروزی درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین تصریح کرد: آجیل ها به طورعمده چربی زیادی دارند و باعث می شوند  سرعت تخلیه ی معده و روده خیلی کم شود .ضمن اینکه وقتی بعد از خوردن آجیل ، میوه و شیرینی هم خورده می شود سرعت دفع کم می شود و مشکلات روده و معده پیش می اید.پس نوع تغذیه دراین شب به طورعمده باید طوری باشد که مواد غذایی با حجم زیاد در مدت نیم ساعت و سه ربع خورده نشود تا فرصت کافی برای دفع وجود داشته باشد .

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران به مبتلایان  دیابت ، فشار و چربی خون هم توصیه هایی ارایه کرد وافزود:افراد دیابتی باید دقت کنند که شیرینیجات استفاده نکنند . موضوع بعدی هم مصرف میوهجات است که در دستور العمل جدید تغذیه برای افراد دیابتی میوه ها را دیگر منع نمی کنیم ، یعنی خوردن میوه ای مثل هندوانه شب یلدا هیچ مشکلی ندارد. بنابراین میوهجات را با خیال راحت بخورند. اما در رابطه با آجیل شیرین یا همان میوه های خشک شده مثل انجیر و توت باید دقت کنند . چراکه افراد دیابتی براین باورند که این میوه های خشک شده مشکلی ندارند اما سخت اشتباه می کنند .چراکه این ها قند بیشتری دارند و خوردن شان باعث بالارفتن  قندشان می شود .

رئیس انجمن تغذیه بالینی آسیا تصریح کرد : افرادی که چربی خون و فشار خون دارند باید بدانند که آجیل ها چربی زیادی دارند و قطعا درست است که این ها چربی های خوب هم دارند اما در هر حال مصرف بیشتر از 40 گرم آجیل باعث می شود میزان چربی خون بالا برود .

وی در مورد مهمترین و شایع ترین بیماری های شب یلدا نیزگفت:مهمترین و شایعترین بیماری این شب نفخ به دلیل مشکلات روده ای است که غذاها پشت سر هم خورده می شود .ضمن اینکه  مسمومیت های غذایی هم درانتظار کسانی است که دررستوران های بی کیفیت یا کم کیفیت غذا می خورند.

 دکتر نوروزی درپایان اظهارداشت :هیچ غذایی خوب مطلق و هیج غذایی بد مطلق نیست و هر چیزی باید حالت تعادل داشته باشد .اما آنچه که تغذیه ی ما را به هم می ریزد به هم خوردن تعادل است. یعنی هم چربی برای بدن ما لازم است هم مواد نشاسته ای و هم پروتین اما نسبت شان باید رعایت شود .
 



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: