کد خبر: ۱۳۴۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 15
در حال حاضر به دلیل تاثیر فضای مجازی و الگوبرداری از الگوهای نادرست در جامعه انجام جراحی های زیبایی در بین جوانان افزایش چشمگیری داشته است.
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص پوست عنوان کرد: "جنون زیبایی" به دلیل انحطاط معنویت و حرکت به سمت ارزش‌های بی محتوا و الگوهای نادرست در جامعه بروز می‌یابد.

به گزارش شفا آنلاین،رویا گستری متخصص پوست اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل تاثیر فضای مجازی و الگوبرداری از الگوهای نادرست در جامعه انجام جراحی های زیبایی در بین جوانان افزایش چشمگیری داشته است.

وی بیان کرد: شیوع انجام جراحی های زیبایی نه تنها در بین خانم ها بلکه در میان آقایان نیز گسترش پیدا کرده و ما در کلینیک های زیبایی شاهد مردهایی هستیم که متقاضی انجام جراحی های مختلفی نظیر، کوچک نمودن بینی، ایجاد چال گونه، کاشت و تغییر شکل ابرو و تغییر زاویه صورت و سایر جراحی های زیبایی هستند.

گستری اضافه کرد: انجام عمل های زیبایی در آقایان، عموما در رده سنی بین 20 تا 35 سال انجام می شود و می توان گفت که در کشور ما انجام جراحی های زیبایی بیشترین متقاضیان را به خود اختصاص می دهد.

این متخصص پوست تصریح کرد: افراد به علت تبلیغات رسانه ها و تصورات اشتباه از ارزش ها و تلاش در جهت شبیه شدن به الگوهای ذهنی به سمت جراحی های زیبایی روی می آورند.

وی اشاره کرد: همچنیین تغییر ارزش های اجتماعی، ظاهر بینی و سطح‌نگری به جای توجه به طرز فکر، شخصیت و ارزش های والای انسانی از جمله علل گرایش جوانان به انجام عمل های زیبایی است.

گستری تاکید کرد: افرادی که معمولا مشکلات شخصیتی و دچار اختلال هستند و چهره خود را نمی پسندند و دوست دارند به هر شکلی جز شبیه خود باشند هر کاری را که به تصور خود موجب زیباتر شدن می شود، به هر قیمتی انجام می دهند. مگر آنکه آن عضو دِفرمه باشد و نیاز به جراحی توسط متخصص احساس شود و عموما مردی که به دنبال جراحی های زیبایی می رود و بیش از حد به ظاهر خود اهمیت می دهد، فردی است که از نظر روانشناسی مشکل دارد.

این متخصص پوست عنوان کرد: عموما افرادی که به کلینیک‌های زیبایی مراجعه می کنند با وجود انجام جراحی های مکرر از چهره خود راضی نیستند و عموما چهره های نامتوازن و غیر طبیعی به دست می آورند.

وی افزود: متاسفانه عده ای از افراد سودجو در هر قشری وجود دارند که بدون ضرورت و دادن مشاوره برای کسب منافع مالی این جراحی ها را برای افراد انجام داده و تسلیم خواسته مریض می شوند.

گستری یادآور شد: جنون زیبایی به دلیل انحطاط انسانیت و معنویت و بر هم ریختن ارزش های سالم اجتماعی و حرکت به سمت ارزش های بی محتوا والگوهای نادرست در جامعه روزبه روز گسترش می یابد و افراد از این طریق می خواهند جایگاه دلخواه را در اجتماع به دست آورند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: