کد خبر: ۱۳۴۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 15
این دستاوردها در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری های عفونی، مرگ میر مادران و کودکان و مراقبت از بیماران سرطانی چشمگیرتر بوده است.
شفا آنلاین>سلامت>معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه در بسیاری از شاخص های پزشکی دستاوردهای چشمگیری داشته ایم گفت: این دستاوردها در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری های عفونی، مرگ میر مادران و کودکان و مراقبت از بیماران سرطانی چشمگیرتر بوده است.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر رضا ملک زاده روز پنجشنبه در نشست با روسا، معاونان و مدیران پژوهش دانشگاه های علوم پزشکی غرب کشور در کرمانشاه افزود: این دستاوردها پزشکی نشان دهنده این است که با برنامه ریزی و تحقیقات مناسب توانایی به عمل رساندن نتایج تحقیقاتمان را داریم.

وی به بهترین و بدترین شاخص های سلامت در ایران اشاره کرد و گفت: ایران در رتبه بندی شاخص های توسعه ای دنیا رتبه 58 را دارد.
ملک زاده در ادامه به تاسیس موسسه ملی توسعه تحقیقاتی علوم پزشکی نیز اشاره کرد و افزود: این موسسه به حمایت از اولویت های پژوهشی می پردازد و اعضای هیات علمی دانشگاه ها می توانند طرح های خود رابه این سامانه الکترونیکی ارسال کنند و با تشکیل دادن تیم های تحقیقاتی در مورد موضوع مورد طرح در درون دانشگاه خود گامی در جهت ارتقای سلامت استان بردارند.
وی همچنین در این نشست با اشاره به اینکه تحقیقات زمانی ارزش دارد که به سمت تولید فناوری برود تاکید کرد: تحقیقات و فناوری باید با هم و در جهت هم بوده و ثروت ملی ایجاد کند.
ملک زاده با اشاره به بازدید خود از کوهورت(مطالعه همگروهی) روانسر، این طرح کشوری را یکی از بهترین کوهورت های کشور دانست و دلیل آن را گذاشتن وقت و دقت در گرفتن نمونه ها عنوان کرد و گفت: همه دانشگاه های منطقه باید این کار را از نزدیک ببینند و الگو قرار دهند.
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به روند تولید علم در دانشگاهای علوم پزشکی منطقه غرب کشور نیز اشاره کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با 550 مقاله در سال، همدان با 450 مقاله، کردستان با 240 مقاله و ایلام با 16 مقاله به ترتیب در این منطقه نقش تولید علم داشته اند.
وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حوزه پژوهش و در چهار شاخص مقالات آی اس آی، استنادات، استناد به ازای مقاله و شاخص اچ ایندکس بالاتر از دانشگاه های منطقه 3 آمایشی قرار دارد.
دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قطب آموزشی منطقه غرب کشور است.
این نشست یک روزه با حضور معاونان پژوهش و تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی استان های ایلام، همدان، کردستان و کرمانشاه به مدت یک روز برگزار شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: