کد خبر: ۱۳۴۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 14
در تمام دنیا جامعه پرستاری نمی تواند خود را از جامعه پزشکی مجزا بداند و خدمات این 2 صنف در قالب یک تیم ارائه می شود
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد گفت: برخی پشت ماسک دفاع از مطالبات پرستاری، اغراض سیاسی و شخصی خود را دنبال می کنند که این امر به روند پیگیری مطالبات پرستاران ضربه می زند.

به گزارش شفا آنلاین،فریمان ابراهیم زاده عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد علوم پزشکی خراسان شمالی در واکنش به یادداشت اخیر دبیر خانه پرستار عنوان کرد: متاسفانه چنین اظهارات و رفتارهایی به جز انتشار بذر ناامیدی در خصوص توسعه حرفه پرستاری در کشور چیز دیگری در بر ندارد زیرا حاکمیت عقلانیت در حرفه پرستاری موجب توسعه حرفه ای می‌شود.

وی افزود: توقعی که از چهره های شاخص در حرفه پرستاری وجود دارد، پیگیری مطالبات در فضای تعامل و امید است نه اینکه بر تنش ها بیافزایند و با اظهارنظرهای خود موجب یأس و ناامیدی و ایجاد بدبینی در جامعه پرستاری شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: ما تردید نداریم که مسائل و مشکلاتی در نظام سلامت وجود دارد ولی این امر مجوزی برای اظهارنظرهای این چنینی و زیرسوال بردن کل سیستم نیست.

ابراهیم زاده با اشاره به امکان پذیر بودن تحقق مطالبات و خواسته های قانونی پرستاران در سایه همکاری و تعامل سازمان نظام پرستاری و معاونت پرستاری وزارت بهداشت اضافه کرد: بنده به عنوان کسی که بیش از 2 دهه در عرصه آموزش و بالین مشغول به ارائه خدمت هستم، بر این باورم که این تنش ها به غیر از اینکه بر مشکلات و مسائل حوزه پرستاری بیافزاید، کاری از پیش نمی برد.

وی افزود: متاسفانه چنین رویکردها و اظهاراتی به ویژه در یک سال اخیر باعث شده تا به گونه ای بر مشکلات جامعه پرستاری افزوده شود و توسعه حرفه ای در پرستاری مسیر عقب‌گرد را بپیماید.

وی افزود: در تمام دنیا جامعه پرستاری نمی تواند خود را از جامعه پزشکی مجزا بداند و خدمات این 2 صنف در قالب یک تیم ارائه می شود، لذا چنین برخوردهایی به جز تفرقه افکنی و تنش زایی چیزی در بر ندارد و با تضعیف وحدت در تیم سلامت کشور موجب آسیب به کل بدنه نظام بهداشت و درمان کشور می شود.

ابراهیم زاده با تأکید بر اینکه این رویکردها و برخوردهای سیاسی و جناحی برای اغلب پرستاران نیز قابل پسند و پذیرش نیست، گفت: اغلب جامعه پرستاری نیز این رویکردهای تنش زا را محکوم می کنند زیرا بی شک این اظهارات و رفتارها که اغلب نیز برآمده از اغراض سیاسی و مطامع شخصی است بر فرآیند پیگیری مطالبات پرستاری ضربه می زند.

وی افزود: حداقل انتظار این است که این افراد، دیدگاه های سیاسی خود را به کل بدنه پرستاری و سازمان صنفی و حرفه ای نظام پرستاری تعمیم ندهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاداسلامی خراسان شمالی گفت: به نظر می رسد در یک سال اخیر اغراض شخصی و اهداف سلیقه ای بر سازمان نظام پرستاری غلبه کرده و باعث شده است تا سایر مسائل پرستاری تحت الشعاع قرار گیرند و برخی پشت ماسک سازمان نظام پرستاری اهداف و اغراض خود را پیگیری می کنند که به ضرر کل بدنه پرستاری است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: