کد خبر: ۱۳۴۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۶ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 14
در دومين روز سفر هيئت دانشگاه علوم پزشكي استان سمنان به کشور قرقیزستان در ملاقاتي با وزیر بهداشت قرقیزستان چگونگی همکاری دانشگاه در حوزه بهداشت و درمان مورد بررسي قرار گرفت.

شفاآنلاین :سلامت >جامعه پزشکی >امضا دو تفاهم نامه همكاري و ملاقات با وزير بهداشت و معاون وزير علوم قرقيزستان دستاورد روز دوم سفر هيئت اعزامي دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به قرقیزستان بود.

 در دومين روز  سفر هيئت دانشگاه علوم پزشكي استان سمنان به کشور قرقیزستان در ملاقاتي با وزیر بهداشت قرقیزستان چگونگی همکاری دانشگاه در حوزه بهداشت و درمان مورد بررسي  قرار گرفت.

وزير بهداشت قرقيزستان با استقبال از همكاريهاي فيمابين حمايت خود را از اقدامات این دانشگاه در اين حوزه به نمايندگي از ايران اعلام نمود.

سپس هیات اعزامی با حضور در جمع مسئولين و دانشجويان دانشگاه بین المللی اوش پس از استماع گزارش مسئولين دانشگاه، دکترمهدی شادنوش رئیس دانشگاه به ایراد سخنرانی پرداخت و با تشكر از مهمان نوازي آنان، بر آمادگي این دانشگاه برای همكاريهاي عميق، تأکید کرد و تفاهم نامه همکاری در جهت تبادل استاد و دانشجو و انجام تحقيقات مشترك به امضاء طرفین رسید.

سپس به اتفاق رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه بین المللی اسلاویان روس قرقیز از یک بیمارستان تخصصی قلب و بيماريهاي داخلی بازدید بعمل آمد و در ديدار با رئیس بیمارستان در خصوص نحوه اداره بيمارستان و پيگيريهاي روند درماني در دو كشور مورد مذاكره قرار گرفت.

همچنین هيئت اعزامي با حضور در ستاد مرکزی دانشگاه اسلاویان، تفاهم نامه همکاری فيمابين روساي دو دانشگاه در زمینه های مختلف به امضا رسيد. اين تفاهم نامه سومين متن همكاري دانشگاه علوم پزشكي استان سمنان با بزرگترين دانشگاه‌هاي كشور قرقيزستان بود كه طي اين دو روز به امضا رسيد. 

در ادامه هيئت با حضور در وزارت آموزش عالي قرقيزستان دیداری با معاون كل وزیر آموزش عالي جمهوری قرقیزستان انجام داد كه در خصوص موارد مورد علاقه طرفين بحث و گفتگو صورت پذيرفت.

دكتر شادنوش با تشكر از حمايت‌هاي امور بين الملل وزارت بهداشت و همكاري خوب سفارت ايران در قرقيزستان دستاوردهاي اين سفر را بيش از پيش بيني هاي در نظر گرفته دانست و ابراز اميدواري كرد با همت بلند همه همكاران سخت كوش دانشگاه شاهد اجرايي شدن اين تفاهمات و عمق بخشيدن به روابط دو كشور مسلمان و مهم منطقه باشيم كه يقينا سفر بسيار نزديك رياست محترم جمهوري اسلامي ايران نقش و تاكيد بسزايي در آن خواهد داشت.

لازم بذكر است: كه هيئت اعزامي دانشگاه امروز پس از شركت در نهار كاري ترتيب يافته از سوي سفير جمهوري اسلامي ايران و جمع بندي اقدامات صورت پذيرفته به ميهن عزيزمان بازخواهد گشت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: