کد خبر: ۱۳۴۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 11
امروز لیزر کاربرد گسترده ای در تشخیص و درمان بیماری گوناگون در شاخه های مختلف پزشکی یافته است.
شفا آنلاین>سلامت>رییس مرکز تحقیقات کاربرد لیزر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: امروز لیزر نیز به عنوان یک روش مطمئن در درمان بیماری های خوش خیم زنان مانند سرطان سطحی مثانه به کار برده می شود.

به گزارش شفا آنلاین،محمد رضا رزاقی رییس مرکز تحقیقات کاربرد لیزر در علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: امروز لیزر کاربرد گسترده ای در تشخیص و درمان بیماری گوناگون در شاخه های مختلف پزشکی یافته است.

وی در خصوص نقش لیزر در درمان بیماری های زنان اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که به وسیله لیزر مورد درمان قرار می گیرد بی اختیاری ادراری استرسی است که این بیماری در زنان مسنی که دچار افتادگی مثانه هستند، اتفاق می افتد.

رییس مرکز تحقیقات لیزر در علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه بی اختیاری ادرار به طور معمول پس از عطسه یا سرفه پیش می آید، افزود: از لیزر برای تقویت عضلات کف لگن و بهبود عملکرد اسفنکتر متصل به مجرای ادرار استفاده می شود.

رزاقی عنوان کرد: لیزر برای بهبود بیماری های خوش خیم مانند سرطان دهانه رحم (سرویکس)، سرطان سطحی مثانه و برداشتن زگیل در نواحی مختلف بدن به کار می رود.

وی تصریح کرد: بانوانی که به هر علتی تخمدان آن ها برداشته شده و به دلیل کمبود هورمون های زنانه دچار مشکلاتی شده اند، نیز لیزر در رفع و برطرف شدن ناراحتی آن ها مفید است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: