کد خبر: ۱۳۴۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 11
در این بررسی آمده است تولد صدها نوزاد مبتلا به نارسایی‌های مادرزادی مرتبط با ویروس زیکا دیگر به برزیل محدود نمی‌شود و اکنون کلمبیا نیز شاهد افزایش موارد تولد نوزادان مبتلا به عارضه میکروسفالی است.
شفا آنلاین:نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد موارد ابتلا به نارسایی مادرزادی ناشی از ویروس زیکا در کلمبیا افزایش یافته است.

به گزارش شفا آنلاین، در این بررسی آمده است تولد صدها نوزاد مبتلا به نارسایی‌های مادرزادی مرتبط با ویروس زیکا دیگر به برزیل محدود نمی‌شود و اکنون کلمبیا نیز شاهد افزایش موارد تولد نوزادان مبتلا به عارضه میکروسفالی است.

میکروسفالی نارسایی مادرزادی است که مادران آلوده به ویروس زیکا در دوران بارداری نوزادانی به دنیا می‌آورند که جمجمه و مغز آنان رشد طبیعی خود را ندارد.

گروهی از کارشناسان مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا اعلام کردند در فاصله ژانویه تا اواسط نوامبر سال جاری ۴۷۶ مورد عارضه میکروسفالی در کلمبیا ثبت شده که نسبت به همین بازه در سال ۲۰۱۵ افزایش چهار برابری داشته است.

به گزارش هلث دی نیوز، در این گزارش آمده است افزایش موارد ابتلا به عارضه میکروسفالی تنها به برزیل محدود نمی‌شود و کشورهای دیگری که شیوع زیکا در آنها رخ داده به احتمال زیاد با افزایش موارد ابتلا به میکروسفالی و دیگر نارسایی‌های مادرزادی مرتبط با زیکا روبرو می‌شوند.

برچسب ها: ویروس ، زیکا ، آلوده
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: