کد خبر: ۱۳۴۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 12
بر اساس یک مطالعه تازه، افرادی که مبتلا به حمله قلبی یا آنژین ناپایدار شده‌اند، ممکن است با خطر بیش از حد معمول خودکشی مواجه شوند.
شفا آنلاین:  محققان در تایوان دریافتند احتمال مرگ ناشی از خودکشی در بیمارانی که دچار عارضه‌های قلبی هستند در قیاس با کسانی که در سن‌وسال آن‌ها دارای قلب سالم هستند، بیشتر بود. این خطر در 6 ماهه نخست پس از تشخیص مشکلات قلبی، تا حدی افزایش می‌یابد.

     به گزارش شفا آنلاین:  با این حال متخصصان می‌گویند، این یافته‌ها ثابت نمی‌کنند که بیماری‌های قلبی علت مستقیم خودکشی بوده است. رفتار خودکشی پیچیده است و احتمال دارد توضیحات دیگری برای ارتباط آن با بیماری قلبی وجود داشته باشد. از سوی دیگر، می‌دانیم که افسردگی در میان بازماندگان حمله‌های قلبی و افراد مبتلا به آنژین ناپایدار شایع است. آنژین ممکن است در نهایت منجر به حمله قلبی شود.

       تخمین زده می‌شود که تا یک سوم از بازماندگان حملات قلبی، به درجاتی از افسردگی مبتلا می‌شوند. این نتایج بر اهمیت توصیه انجمن قلب آمریکا مبنی بر غربال‌گری بیماران مبتلا به عارضه‌های قلبی برای افسردگی تاکید می‌کند. این یافته‌ها بر مبنای داده‌های دولتی بیش از ۴۱ هزار بزرگسال تایوانی است که بین سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۱۲ بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده‌اند. بیماری قلبی در میان افرادی که به دلیل خودکشی مرده بودند، شایع‌تر بود: 5/2 درصد کسانی که مبتلابه حمله قلبی یا آنژین ناپایدار تشخیص داده شده بودند در برابر 5/1 درصد از افراد در گروه مقایسه. این مطالعه نشان داد در مجموع خطر خودکشی در کسانی که دارای سابقه افسردگی یا سایر بیماری‌های روانی و همچنین سلامت جسمانی ضعیف بودند، بیشتر است. همچنین افراد مجرد بیش از متاهلین در خطر بودند.سپید
منبع: HealthDay

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: