کد خبر: ۱۳۳۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 11
انجمن بین‌المللی نورویورولوژی (INUS) با هدف آشنایی و ارتقا آگاهی پزشکان به درمان کامل بیماران با مشکلات نورویورولوژی تشکیل شده است.
شفا آنلاین:هدف این انجمن، ارتقای آگاهی و به روزرسانی اطلاعات پزشکان و در جریان قرار دادن رویدادها و پیشرفت‌های پزشکی نوین برای درمان بیماران نورویورولوژی بوده است.

به گزارش شفا آنلاین:به نقل از سپید در مجمع عمومی انجمن نورویورولوژی بین‌المللی در تاریخ 13 مارس 2016 در شهر مونیخ تصمیم گرفته شد که این انجمن در تمام کشورها با نمایندگان خودشان این به روز رسانی اطلاعات نورویورولوژی را انجام دهند که در همان تاریخ برای یک کنفرانس بین المللی نورویورولوژی در ایران تصمیم گرفته شد.

 بیماری‌هایی که در این زمینه قرار دارند، بی‌اختیاری‌های ادراری، مثانه نوروژنیک، مثانه بیش فعال، ضایعات نخاعی که همراه با مشکل ادراری و مثانه، مشکلات کف لگن و بیماری های مادرزادی نخاع است. برای بسیاری از انسان‌ها درد کلیه، مشکلات ادراری و عفونت مثانه در طول زندگی اتفاق می‌افتد. اما اینکه اختلالات عصبی سبب ایجاد مشکلات مثانه و مجاری اداری شود، مبحثی جداگانه است. بیماران نورویورولوژیک اغلب با مشکلات ادراری و با مشکل زمینه نورولوژیک به پزشکان مراجعه می‌کنند و این گروه به علت ضایعات متعدد و شکایات فراوان، جزو بیماران پیچیده هستند.

       مهری مهراد، متخصص کلیه و مجاری ادراری می‌گوید: « درحوزه اورولوژی، با بیماری‌هایی روبرو هستیم که فقط در محدوده کاری ما نیست و مشکلاتی از طرف سیستم عصبی و نورولوژی باعث می‌شود که مثانه بیمار اختلال پیدا کند. به‌طورکلی مثانه، یکی از اندام‌هایی است که اگرعصب‌های آن حس پر شدن را به مغز انتقال ندهند، احساس دفع ادرار و نیاز به آن در فرد به وجود نمی‌آید و مشکل‌ساز می‌شود.»

 به گفته وی: «بیماران مبتلا به دیابت، ام‌اس و پارکینسون که ضایعاتی را در عصب‌ها ایجاد می‌کنند، دچار مشکل ادراری هم می‌شوند و بعضی اوقات، اولین تظاهر بیماری ام‌اس، احتباس ادراری است و زمانی که به ما مراجعه می‌کند، مشخص می‌شود که فرد، ام‌اس دارد. نورویورولوژی به حل مشکلات چنین بیمارانی می‌پردازد و این ترکیب در مثانه نوروژنیک (مثانه عصبی) ایجاد می‌شود و این یکی از معضلات درمان ما است.»

 مهراد می‌گوید:« تعداد دیگری که مشکلات نورویورولوژی دارند، افرادی هستند که به دلیل جراحی کمر، دیسک یا تصادفات و سوانح، نخاع آنها آسیب می‌بینند یا قطع می‌شود و درنتیجه، فرد دچار بی‌اختیاری یا احتباس ادرار می‌شود. بیماران مبتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادراری، مثانه نورولوژیک، مثانه بیش فعال، مشکلات کف لگن، ضایعات نخاعی همراه با مشکل ادراری و بیماری های مادرزادی نخاعی با ارتباط و همکاری نزدیک چهار گروه متخصصان اورولوژی، جراحی مغز و اعصاب، بیماری های مغز و اعصاب و فیزیوتراپی، قابل درمان هستند.»
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: