کد خبر: ۱۳۳۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 10
وزیر بهداشت اعلام کرد:
وزیر بهداشت و درمان خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی برای رسیدگی به وضعیت محرومان و مستضعفان پایه گذاری شد و به تعبیر امام خمینی(ره) پابرهنگان صاحب این کشورند و حکومت از دست امرای سابق خارج و در اختیار نمایندگان منتخب مردم قرار گرفت.
شفاآنلاین>جامعه پزشکی>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابراز امیدواری کرد با افزایش 30 درصدی ظرفیت رشته های علوم پزشکی مناطق محروم، نیروهای بومی مناطق مختلف کشور بتوانند نقش مهمی در تشخیص و درمان بیماری های مردم و رشد شاخص های بهداشتی درمانی مناطق خود داشته باشند.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی عصر جمعه در جمع مردم شهرستان دلگان در جنوب سیستان و بلوچستان در مصلای شهر گلمورتی اظهار داشت: دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر متعهد شده است که ساخت مرکز درمان بستر دلگان را تا 5-6 ماه آینده به اتمام برساند و من نیز نهایت تلاش خود را برای ارتقای دانشکده به دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر انجام می دهم اما این تغییر وضعیت نباید تنها منحصر به تغییر تابلو شود بلکه باید توانمندی خود را بهتر از گذشته نشان دهد.
وی گفت: امیدواریم هر فردی در لباس خدمت از هر آنچه در توان دارد، بتواند استفاده کند تا در پایان دولت عمر خدمت خود، شرمسار نباشد و نسبت به وظایف خود و مردم احساس کوتاهی نکند.
وزیر بهداشت و درمان خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی برای رسیدگی به وضعیت محرومان و مستضعفان پایه گذاری شد و به تعبیر امام خمینی(ره) پابرهنگان صاحب این کشورند و حکومت از دست امرای سابق خارج و در اختیار نمایندگان منتخب مردم قرار گرفت.
وی یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران پس از پیروزی، گرفتار مشکلاتی همچون جنگ تحمیلی، گروهک های معاند و خودسر و تحریم شد که آبادانی و عمران کشور را به تاخیر انداخت و خوشبختانه حرکت ما در جهت رسیدگی بیشتر به مناطق محروم بود اما ممکن است در برخی از مناطق، سرعت پیشرفت خدمات متفاوت باشد و عدالت در خدمات به ویژه عدالت در سلامت، به طور کامل، محقق نشود.
دکتر هاشمی اظهار داشت: در دوره پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) نیز مشکلاتی وجود داشت زیرا بشر به دنبال قدرت طلبی، خودمحوری و دنیا پرستی بود و هم اینک نیز در کشور مشکلاتی وجود دارد اما با وجود تمام این مشکلات، انقلاب اسلامی مسیر رشد و پیشرفت خود را طی خواهد کرد.
وزیر بهداشت با اشاره به تلاش دولت در کاهش مشکلات مردم و افزایش امید در آنان، گفت: کارگاههای سازندگی در بیمارستان های سراسر کشور از جمله استان سیستان و بلوچستان فعال هستند و امیدواریم در آینده شاهد ارتقای خدمات باشیم.
وی با اشاره به نزدیک بودن هفته وحدت و ولادت پیامبر اکرم(ص)، بیان کرد: پیامبر اسلام اخلاق، ایمان و خشوع ویژه ای داشتند اما مشکل مسلمانان، فاصله گرفتن از قرآن و سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) است. اتفاقات امروز جهان اسلام که توسط گروهک های تروریستی تحمیل می شود ، زشت ترین تصویر از اسلام است.
هاشمی با ابراز خرسندی از اتحاد و وحدت مسلمانان و زندگی مسالمت آمیز ملت ایران در کنار یکدیگر در کشور، افزود: حوادث چند سال اخیر در کشور توسط گروهک های تروریستی، مردم را به این نتیجه رساند که پیشرفت کشور در گرو وحدت و همدلی است البته مردم از مسئولان ملی و منطقه ای نیز انتظار وحدت دارند.
دکتر هاشمی با بیان اینکه رفتار مردم استان سیستان و بلوچستان در وحدت و همبستگی با همدیگر عبرت آموز و الگو است، یادآور شد: مشکلات موجود به تدریج کاهش می یابد اما مردم محرم دولت هستند و به خوبی می دانند که دولت از نظر اقتصادی در شرایط مناسبی نیست و توان مالی حل تمام مشکلات کشور را ندارد اما مردم، وقتی متوجه می شوند که مسئولان به مشکلات آنها فکر می کنند، شرایط را درک می کنند.
نماینده مردم ایرانشهر و دلگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار از وزیر بهداشت به عنوان یکی از مدیران برجسته نظام یاد کرد و گفت: در سال 92 که مردم به دولت تدبیر و امید رای دادند با معرفی دکتر هاشمی به عنوان گزینه وزارت بهداشت، جامعه پزشکی را احساس دوگانه ای فرا گرفت.
دکتر محمد نعیم امینی فرد افزود: در زمان معرفی دکتر هاشمی به مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت، جامعه پزشکی از یک طرف بسیار خوشحال بودند که یکی از برجسته ترین چشم پزشکان ایران و آسیا به عنوان وزیر معرفی شده و از سوی دیگر نگران بودند که از حضور نداشتن ایشان در لباس طبابت دچار خسران شویم.
وی با بیان اینکه در سه سال گذشته، گستره خدمات وزارت بهداشت سراسر ایران را فرا گرفته است، ادامه داد: امروز با مدیری سر و کار داریم که معیارهای کارایی را به حدی بالا برده است که کار را برای وزرای بهداشت آینده دشوار کرده است.
وی بیان کرد: امروز حضور وزیر بهداشت در این استان و شهرستان دلگان نوید بخش روزهای خوب برای ارتقای شاخص های بهداشتی و درمانی منطقه است.
دکتر امینی فرد از وحدت اهل تشیع و تسنن در دلگان به عنوان یکی از مهمترین مشخصه های این شهرستان یاد کرد و گفت: با وجود تمام ظرفیت های موجود، شهرستان دلگان از محرومیت تاریخی رنج می برد اما امیدواریم که این مشکلات برطرف شود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تحول نظام سلامت متعلق به کل نظام جمهوری اسلامی ایران است و سکاندار آن دکتر هاشمی است که توانسته گشایش های بسیار خوبی را در مشکلات مردم ایجاد کند و مورد رضایت رهبر معظم انقلاب، دولت و مردم قرار گیرد.
وی یکی از دستاوردهای مهم طرح تحول نظام سلامت را توجه به مناطق محروم و مرزی دانست و گفت: این طرح حضور پزشکان متخصص در مناطق محروم و دسترسی مردم به خدمات حوزه سلامت را افزایش داده است.
دکتر امینی فرد با اشاره به عنایت ویژه وزیر بهداشت به استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: اصلی ترین خواسته مردم این منطقه علاوه بر تکمیل مرکز درمان بستر، پیگیری احداث بیمارستان 64 تختخوابی دلگان است که خوشبختانه با نظر مثبت وزیر بهداشت مراحل اخذ مجوز و اجرایی آن پس از بررسی در سازمان برنامه و بودجه در آینده انجام خواهد شد.
 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان این مراسم با اهدای لوح از خانواده شهدای مدافع حرم شهرستان دلگان قدردانی کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: