کد خبر: ۱۳۳۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 07
مدیر کل آموزش وزارت بهداشت:
شهرام رفیعی پوربیان کرد: تلاش می شود با برنامه ریزی برای توسعه طرح خود مراقبتی و تربیت سفیران سلامت در کشور نسبت به رشد و افزایش سواد سلامت و آگاهی های مردم نسبت به تضمین سلامت و دوری آنان از بیماری ها اقدام شود.
شفاآنلاین>سلامت>مدیرکل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با تلاش های انجام شده، 60 درصد مردم کشور از سواد سلامت در حد مطلوب برخوردار شده اند.

به گزارش شفاآنلاین،شهرام رفیعی پور روز چهارشنبه در دومین روز همایش آموزشی 'ازدواج سالم و نیاز سنجی سلامت جامعه' در مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: این در حالی است که سواد سلامت 40 درصد جمعیت ایران ضعیف و نامطلوب است.
وی بیان کرد: تلاش می شود با برنامه ریزی برای توسعه طرح خود مراقبتی و تربیت سفیران سلامت در کشور نسبت به رشد و افزایش سواد سلامت و آگاهی های مردم نسبت به تضمین سلامت و دوری آنان از بیماری ها اقدام شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون یک میلیون و 500 هزار سفیر سلامت در کشور تربیت شده است، گفت: در بین جمعیت دانش آموزی نیز 500 هزار سفیر سلامت آموزش داده شده اند.
رفیعی پور افزود: باید از هر 10 دانش آموز یک نفر به عنوان سفیر سلامت تربیت شود تا نسبت به تامین سلامت سایر همکلاسی ها و هم سن و سالان خود تلاش کند.
وی اظهار کرد: 65 تا 85 درصد مراقبت ها از جنس خود مراقبتی است به این معنا که خود مراقبتی در تامین سلامت افراد جامعه و پیشگیری از ابتلا به بیماری ها حرف اول را می زند.
وی گفت: به همین دلیل توسعه و ترویج سبک زندگی سالم و آموزش به مردم در زمینه تامین و تضمین سلامت خود امری مهم و الزامی است.
رفیعی پور با بیان اینکه تشریح نحوه اجرای طرح 'ازدواج مناسب، سالم و پایدار' از اهداف برگزاری این همایش است، افزود: در اجرای این طرح در تمام 57 دانشگاه علوم پزشکی کشور تشکل های دانشجویی و معاونت دانشجویی نسبت به تربیت و آموزش سفیران سلامت و توسعه آموزشها در بین مردم اقدام می کنند.
همایش آموزشی 'ازدواج سالم و نیاز سنجی سلامت جامعه' با حضور مدیران گروه و کارشناسان مسئول آموزش و ارتقای سلامت و کارشناسان سلامت نوجوانان، جوانان، مدارس و دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور که از 16 آذر ماه در مشهد آغاز شده است مدت 2 روز ادامه دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: