کد خبر: ۱۳۳۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 08
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد فقر به طور متوسط حدود ۱۰ سال از زندگی مردان آمریکایی و هفت سال از عمر زنان می‌کاهد.
شفا آنلاین:  محققان به دنبال حذف کردن نابرابری‌های اجتماعی و اقتصادی که می‌توانند در داده‌ها پنهان شوند، تمام بخش‌های ایالات متحده را به ۵۰ «ایالت» جدید بر اساس درآمد خانوار به جای جغرافیا تقسیم کردند.

به گزارش شفا آنلاین: آنها سپس طول عمر، سیگار کشیدن، چاقی، فقر دوران کودکی و سایر اطلاعات بهداشتی را از ثروتمند‌ترین و فقیر‌ترین نقاط بررسی کردند.

       مردان ساکن فقیرترین مناطق به طور متوسط نزدیک به ۱۰ سال زود‌تر نسبت به مردان در ثروتمند‌ترین نقاط و در ۶۹ سالگی فوت کرده بودند.

       زنان نیز در فقیر‌ترین مناطق به طور متوسط 7 سال زودتر و در ۷۶ سالگی جان خود را از دست داده بودند.

       این نتایج باید عمیقا برای همه ساکنان این کشور نگران‌کننده باشد. امید به زندگی در فقیرترین «ایالت»، کمتر از افزون بر نیمی از کشورهای جهان است؛ در اصل به این معناست که کشورهای در حال توسعه متعددی درون مرزهای آمریکا پنهان شده‌اند.

       همچنین بزرگسالان در فقیرترین مناطق، دو برابر بیشتر سیگار می‌کشیدند و ۵۰ درصد بیشتر چاق بودند.

       آفریقایی آمریکایی‌های غیر اسپانیایی‌تبار، 5/4 برابر بیشتر از ثروتمند‌ترین مناطق، در فقیرترین بخش‌ها ساکن بودند. بیش از ۴۸ درصد از کودکان نیز در فقیرترین نقاط زیر خط فقر زندگی می‌کردند؛ در شرایطی که کمتر از ۹ درصد از آنها در ثروتمند‌ترین مناطق بودند.

       قریب به نیمی از کودکان در خانواده‌های کم درآمد بزرگ می‌شوند که نمی‌توانند منابع کافی برای رشد آنها را فراهم کنند. این مطالعه در ژورنال بهداشت عمومی آمریکا چاپ شده است.سپید
منبع: Reuters


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: