کد خبر: ۱۳۳۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 08
محققان در کنگره HIV Research for Preventio- 2016 که در شهر گلاسکوی بریتانیا برگزار شد، بیشتر به نسل آینده روش‌های پیشگیری‌ از ابتلا به HIV/AIDS پرداختند.
شفا آنلاین: روش‌هایی همچون تجویز داروهای جدید آنتی‌رتروویرال طولانی‌اثر به صورت تزریقی یا ایمپلنت، اینفیوژن آنتی‌بادی‌‌های ضد HIV، رینگ‌های واژینال که با آنتی‌رتروویرال‌ها و هورمون‌های ضدبارداری پوشانده شده‌اند، و واکسن‌های جدید HIV، همگی از گزینه‌هایی هستند که مدنظر محققان قرار دارند و در کارآزمایی‌های بالینی به کار گرفته شده‌اند.

    به گزارش شفا آنلاین:   رئیس این کنگره معتقد است، پیشگیری از HIV در در سال 2016، بازی جدیدی است. دیگر بحث کاندوم و این مسائل نیست. ما باید نگرانی‌های بیشتری در مورد چه کسی، چگونه، چه زمانی، چه مکانی و چرایی پیشگیری از HIV داشته باشیم. همچنین در مورد ابداع ابزارهای بیشتر برای افرادی که در معرض خطر بیشتر قرار دارند.

       دکتر کوهن، مدیر اجرایی مطالعه 052 شبکه کارآزمایی‌های پیشگیری از HIV یا HPTN در زمینه توانایی کاهش انتقال در حین درمان، در این کنگره صحبت کرد. پیشگیری از HIV یک جاده متقاطع است. طغیانی از کارآزمایی‌ها که بیش از یک دهه پیش آغاز شد و نتایج نهایی خود را منتشر کرده‌‌اند و نتایج گرفته شده از گروهی از کارازمایی‌های جدید که پیش از پایان 2017 آغاز و نتایج آنها تا 2020 منتشر خواهند شد.

       ترکیب PrEP از tenofovir disoproxi- fumarate و emtricitabine (با نام تجاری Truvada و محصولی از شرکت Gilead) تائیدیه خود را در ایالات متحده، آفریقای جنوبی و دیگر کشورها به دست آورده و در توصیه‌های مربوط به پیشگیری از HIV که از سوی سازمان جهانی بهداشت و مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های ایالات متحده منتشر شده‌اند، قرار گرفته است.

       در حال حاضر، هر کارآزمایی‌ای که در زمینه پیشگیری از HIV آغاز می‌شود، باید PrEP خوراکی به عنوان روش پشتیبان‌گیری پیشگیری در شرکت کنندگان در آن به کار گرفته شود. این مساله، چگونگی انجام کارآزمایی‌های پیشگیرانه را از HIV به‌طور اساسی تغییر خواهد داد.

       در مطالعه دیگری، تعدادی از شرکت کنندگان از رینگ‌های واژینال قابل انعطاف که با dapivirine (آنتی‌رتروویرال موضعی برای پیشگیری از HIV) پوشانده شده‌‌اند، استفاده کردند. داده‌های نشان می‌دهند که این رینگ‌ها اثربخشی متوسطی دارند. اما زیرآنالیزهای بیشتری که در افرادی به عمل آمد که نسبت به استفاده از آنها تعهد بیشتری نشان می‌دادند، اثربخشی بیش از 75 درصدی را در این بیماران نشان داد.

       محققان اثرات رینگ را بر مقاومت دارویی، ابنورمالیتی‌های سرویکال در شرکت کنندگان و مضرات اجتماعی گزارش کرده‌اند.

       نسل بعدی رینگ‌های واژینال که با dapivirine و هورمون‌های کنتراسپتیو پوشانده شده‌اند، در این کنفرانس مورد بحث قرار گرفتند. از این نوع رینگ‌ها تحت عنوان تکنولوژی‌های چندمنظوره مرتبط با HIV، باردرای و ویروس herpes simplex یاد می‌شود.

       رینگ‌هایی که دربرگیرنده آنتی‌رتروویرال و کنتراسپتیو باشد، تاکید بزرگی میان محصولات نسل آینده میان زنان هستند.

       از دیگر محصولات می‌توان به استفاده از cabotegravir اشاره کرد که در واقع تزریق PrEP طولانی‌اثر هستند. همچنین نقش آنتی‌بادی‌های ضد HIV در توسعه واکسن هم باید مدنظر قرار گیرند.

       علاوه براین، محققان کانادا و بریتانیا، در همکاری مشترکی، در مورد اثرات باکتری خاص واژینال بر پیشگیری از HIV به نتایج مثبتی رسیده‌اند.

       نکته مهم در این میان آن است که اگر این تکنولوژی‌ها به افرادی که به آنها نیاز دارند، نرسد، پس به چه دردی خواهند خورد؟سپید
منبع: Medscape
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: