کد خبر: ۱۳۳۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 07
بر اساس پژوهش‌های تازه، در هر 10 نفر از بازماندگان سکته مغزی، بیش از یک نفر دچار صرع می‌شوند و هرچه آسیب مغزی ناشی از سکته مغزی بیشتر باشد، خطر تشنج بالاتر است.

شفا آنلاین:صرع یک بیماری عصبی مزمن است که با تشنج‌ها یا اسپاسم‌های عضلانی عودکننده و بدون عامل مشخص شناخته می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:پژوهشگران اطلاعات حاصل از 450 بازمانده سکته مغزی در انگلستان را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که 11 درصد از آنها، بعد از سکته مغزی دچار صرع شده‌اند. این مطالعه نشان داد میزان آسیب‌های مغزی در کسانی که مبتلا به صرع می‌شوند، دو برابر بیش از افرادی است که دچار تشنج نمی‌شوند. میانگین سن کسانی که صرع داشتند، 44 سال بود، در حالی که میانگین سنی افرادی که مبتلا به صرع نشدند، ۵۶ بود.

نویسندگان این مطالعه می‌گویند، آسیب‌های مغزی ناشی از سکته مغزی در افراد جوان به احتمال زیاد گسترده‌تر است و آنها را در معرض خطر بیشتر ابتلا به صرع قرار می‌دهد. این یافته‌ها جمعه در نشست سالانه انجمن صرع آمریکا در هوستون ارائه می شود.

به گفته دکتر بیت دیل، متخصص مغز و اعصاب و نوروفیزیولوژی بالینی در دانشگاه کالج لندن، بسیاری از پزشکانی که بیماران دچار سکته مغزی را درمان می‌کنند، تشخیص نمی‌دهند که این دوره‌های گیجی و عدم هوشیاری ممکن است نشانه‌هایی از ابتلا به صرع پس از سکته مغزی باشد.
وی می‌افزاید: «تشنج‌های ناشی از صرع به دنبال سکته مغزی، می‌تواند تاثیرات منفی بر بهبودی از این عارضه و توانبخشی داشته باشد.» به گفته این پژوهشگران، پزشکانی که بازماندگان سکته مغزی را درمان می‌کنند، باید بدانند که صرع در این بیماران شایع است و به نشانه‌های این اختلال توجه کنند.سپید
منبع: HealthDay
برچسب ها: سکته مغزی ، صرع ، تشنج
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: