کد خبر: ۱۳۳۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 05
پوست در ناحيه آرنج و زانو ضخيم شده است و هر كجا كه پوست ضخيم شود، تيره رنگ مي شود؛ ولي در واقع اين تيرگي ها با لك اشتباه گرفته مي شوند.
شفا آنلاین:يك متخصص پوست و مو گفت: پوست در ناحيه آرنج و زانو ضخيم شده است و هر كجا كه پوست ضخيم شود، تيره رنگ مي شود؛ ولي در واقع اين تيرگي ها با لك اشتباه گرفته مي شوند.

به گزارش شفا آنلاین،دكتر امير هوشنگ احساني، متخصص پوست و مو  با اشاره به نقش ليزر در درمان بيماري هاي پوست و مو و به ويژه كك و مك و ملاسما افزود: ليزر در درمان ملاسما خيلي توصيه نمي شود و مي توان گفت ليزر كردن به ملاسما خوب جواب نمي دهد. استفاده از ليزر در درمان لك ناشي از جوش گاه نيز توصيه نمي شود درمان اگر دارويي باشد، بهتر است.
وي با بيان اينكه هر كسي كه به دليل مشكل پوستي از ليزر استفاده مي كند؛ بايد به طور مداوم، پس از انجام اين كار، از كرم ضد آفتاب مناسب استفاده كند، ادامه داد: در صورت استفاده نكردن از كرم ضد آفتاب پس از ليزر، ممكن است لكه هاي پوستي دوباره نمايان شود.
احساني با اشاره به اينكه علت لكه هاي پوستي ممكن است به بيماري هاي قارچي و ميروبي باشد، گفت: اين لكه ها باعث تيره شدن ناحيه ي مبتلا مي شوند. البته با آزمايش مي توان مشخص نمود كه آيا عوامل قارچي باعث ايجاد لكه ها شده اند يا ميكروبي؛ ممكن است علت اين لكه ها عوامل قارچي و عفوني هم نباشند.
وي در پاسخ به اين پرسش كه علت تيرگي هاي ايجاد شده در آرنج و زانو چيست و اين لكه ها چگونه درمان مي شوند؟، ادامه داد: در واقع اين ها با لك اشتباه مي شوند. پوست در اين ناحيه ضخيم شده و هر جا پوست ضخيم شود، تيره رنگ مي شود. درمان اين حالت، داروي ضد لك نيست؛ بلكه به اين افراد داروهايي داده مي شود كه پوست را نازك مي كند؛ يعني ضخامت پوست را با دارو كم تر مي كند. يادمان باشد كه درمان لك با يك جلسه امكان پذيز نيست و درمان اين افراد نياز به پيگيري و مراجعات مكرر دارد.
احساني در خصوص استفاده ضد آفتاب گفت: افراد معمولي بايد از ضد آفتاب با SPF بين 30 تا 50 استفاده كنند؛ اما افراد مبتلا به بيماري XP كه پوستشان حساس است و از 2 سالگي كك و مك مي زنند و در 4 سالگي مستعد سرطان مي شوند از ضد آفتاب با SPF بالا بهره ببرند.
اين متخصص پوست و مو در پايان اظهارداشت: اين افراد بايد از ضد آفتاب شيميايي هم استفاده كنند. در افراد سفيد پوست كه پوست بسيار حساس دارند نيز بايد از ضد آفتاب با SPF بالا استفاده كرد.راديو سلامت
برچسب ها: زانو ، آرنج ، متخصص
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: