کد خبر: ۱۳۳۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 04
روند شیوع و افزایش فرکانس سرطان در کشور سبب شده تا تعداد این بیماری در کشور از نُرم جهانی بیشتر شود، روند رو به رشد ابتلا به سرطان هزینه بسیاری را هم به بیماران و هم به حوزه سلامت وارد کرده است.
شفا آنلاین:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: متاسفانه معاونت درمان وزارت بهداشت پاشنه آشیل طرح تحول سلامت شده و در حوزه درمان طرح تحول هزینه بسیار کرده است به گونه‌ای که پرداختی‌ها به روش‌های عجیب صورت می‌گیرد با این حال بازنگری در این معاونت می‌تواند سبب بهبود وضعیت پرداخت‌ها شود.

به‌گزارش شفا آنلاین،رسول خضری در خصوص وضعیت درمان بیماران سرطانی، گفت: روند شیوع و افزایش فرکانس سرطان در کشور سبب شده تا تعداد این بیماری در کشور از نُرم جهانی بیشتر شود، روند رو به رشد ابتلا به سرطان هزینه بسیاری را هم به بیماران و هم به حوزه سلامت وارد کرده است.

نماینده مردم سردشت وپیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عموما افراد مبتلا به سرطان از اقشار کم درآمد جامعه هستند، تصریح کرد: متاسفانه حمایت جدی از بیماران سرطانی نمی‌شود، در واقع سرطان جزو بیماری خاص که از امتیازاتی برخوردار است محسوب نمی شود، این مسئله چندین بار در مجلس نهم مطرح شد اما به دلیل داشتن بار مالی موردنظر موافق قرار نگرفت.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید لایحه‌ تحت پوشش قرار دادن بیماران سرطانی در گروه بیماران خاص را به مجلس ارائه کند، افزود: این لایحه اگر به مجلس ارائه شود قطعا با رای بالایی به تصویب خواهد رسید، در غیر این صورت دولت می‌تواند موضوع را در هیات وزیران به مطرح و حل‌وفصل کند، البته دولت در لایحه بودجه سنواتی نیز می تواند مبلغی را برای این منظور در نظر گیرد تا بیماران سرطانی و حتی بیماری‌هایی دیگری چون ام اس باید در گروه بیماران خاص قرار گیرند.

دولت هزینه درمان بیماران سرطانی و ام اس را به صورت یارانه‌ای به آنها بپردازند

خضری با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه و لایحه برنامه ششم توسعه به این موضوع پرداخته نشده است، یادآور شد: این بیماران مانند هموفیلی و تالاسمی باید در گروه بیماران خاص قرار گیرند تا مشمول امتیازات آنها شوند، دولت هزینه این بیماران را به صورت یارانه‌ای از طریق بیمه‌ها می‌تواند بپردازد و دفترچه بیماران خاص را به آنها دهد تا هزینه تمام شده درمان برای آنها کاهش یابد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نقش دولت در انجام مسائل اجتماعی کم رنگ بوده به خانه ملت یادآور شد: در لایحه برنامه ششم توسعه به این موضوعات اشاره‌ای نشده است، از این رو در کمیسیون اجتماعی پییشنهادی در قالب جدول تدوین و به کمیسیون تلفیق برنامه ششم ارائه شد که در آن به موضوع هزینه درمان بیماران سرطانی پرداخته شد.

وی معتقد است: برای بیماران سرطانی می‌توان از منابع درمان طرح تحول سلامت برای تحت پوشش قراردادن بیماران سرطانی در گروه بیماران خاص استفاده کرد، متاسفانه معاونت درمان وزارت بهداشت پاشنه آشیل طرح تحول سلامت شده و در حوزه درمان طرح تحول هزینه بسیار کرده است  به گونه‌ای که پرداختی‌ها به روش‌های عجیب صورت می‌گیرد با این حال بازنگری در این معاونت می‌تواند سبب بهبود وضعیت پرداخت‌ها شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این هزینه ها اگر به درستی و به جا هزینه شود می تواند برای تحت پوشش بیماران سرطانی به بیماران خاص پرداخت شود اما عملکرد معاونت درمان به صورت سلیقه‌ای و پرداختن به برخی از تخصص‌ها اشتباه است که بی توجهی به پزشک خانواده یکی از آسیب‌های این موضوع است

برچسب ها: سرطان ، بیمار ، درمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: