کد خبر: ۱۳۳۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 04
با تامین تجهیزات و امکانات این تعداد بیمارستان سعی شده خدمات مطلوب تری به افراد مصدوم تروما ارائه شود.

شفا آنلاین:وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اقدامات انجام شده در زمینه ارائه خدمات مطلوب تر به مصدومین سوانح رانندگی اشاره کرد و گفت:بازسازی 120 بیمارستان تروما و نوسازی آمبولانس های اورژانس از مهمترین این اقدامات است.
به گزارش شفا آنلاین، سید حسن هاشمی قاضی زاده روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه دومین کنگره ملی تروما افزود: با تامین تجهیزات و امکانات این تعداد بیمارستان سعی شده خدمات مطلوب تری به افراد مصدوم تروما ارائه شود.
تروما ( Trauma) در دانش پزشکی به هر نوع ضربه، جراحت، شوک٬ آسیب و حادثه وارد شده بر بدن انسان گفته می‌شود با این شرط که از خارج به بدن وارد شود و عامل درونی یا بیماری در بدن علت ایجاد آسیب نباشد.
هاشمی همچنین به اضافه شدن 2500 دستگاه آمبولانس به مجموعه درمانی کشور اشاره کرد و گفت: حدود 21 دستگاه آمبولانس هوایی در حال حاضر مشغول ارائه خدمات هستند که درصددیم تا این تعداد را به 45دستگاه افزایش دهیم.آمبولانس هوایی در پیشگیری از مرگ افراد بسیار موثر بوده است.
وی در ادامه با طرح این سئوال که چرا آمار ما در زمینه تروما در سال های اخیر تقریبا ثابت مانده است، گفت:ایران پنجمین کشور دنیا در حوادث رانندگی اعم از کشته ومعلولیت است.اگر شرایط سنی این افراد را درنظر بگیریم احتمالا رتبه ما بالاتر خواهد بود.
هاشمی تصادفات را سومین علت مرگ ومیر در کشور دانست و گفت: با برنامه ریزی مناسب و اقدامات پیشگیرانه می توانیم این تعداد را کاهش دهیم.
وزیر بهداشت تاکید کرد که مشکل تروما منحصر به دوران دفاع مقدس نبوده و یکی از مصیبت ها و غصه های اصلی هر خانواده ایرانی است.
هاشمی به تعداد کشته شدگان براثر تروما اشاره کرد و گفت: حدود 18 هزار نفر سالانه بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست می دهند،بیش از 200 هزار نفر معلول شده و افراد زیادی دچار گرفتاری های روحی، روانی و اجتماعی می شوند.
وی تاکید کرد: از دست دادن نیروهای جوان کشور بر اثر حوادث رانندگی بسیار جای غصه و اندوه دارد و این عامل سالانه مبالغ زیادی خسارت به کشور وارد می کند.
هاشمی با اشاره به این که این موضوع قابل پیشگیری است، اظهار امیدورای کرد این کنگره صرفا به درمان نپردازد و پیشگیری را جزو اولویت های خود قرار دهد.

*** تصویب ایجاد سازمان اورژانس کشور در کمیسیون تلفیق
وزیر بهداشت همچنین به تصویب ایجاد سازمان اورژانس کشور در کمیسیون تلفیق مجلس اشاره کرد و گفت :با ایجاد این مجموعه خدمات رسانی به مصدومین و آسیب دیدگان ناشی از تروما بهترو به موقع انجام می شود.
هاشمی درحاشیه دومین کنگره ملی تروما در جمع خبرنگاران افزود:اگر ازالگویی استفاده کنیم که اورژانس، آتش نشانی ، هلال احمر وشهرداری ها در یک قالب باشند خدمات مطلوب تری ارائه خواهد شد.این مجموعه می تواند در کمترین زمان و با بیشترین تجهیزات در حوادث حضور یابد و از مرگ و میر و معلولیت ناشی از حوادث ترافیکی بکاهد.

** قوانین باید بازدارنده باشد
وزیر بهداشت تاکید کرد که قوانین در حوزه تروما باید بازدارنده باشد و کسی قانون را دور نزند تا بتوانیم به پیشرفت و سعادت برسیم.
وی با اشاره به اینکه انتظار مردم پیشگیری از تروما است، گفت: یک بخش از این کار در حوزه حاکمیت اعم از قوای سه گانه است و بخش دیگر آن رفتار و فرهنگ ما در این زمینه است.
وی گفت که ما باید به قواتین در این زمینه احترام بگذاریم و از آن تبعیت کنیم که این کار هم به نفع ما و هم آیندگان خواهد بود.
دومین کنگره ملی تروما امروز شنبه با حضور وزیر بهداشت و جمعی از استادان دانشگاه ها و صاحبنظران در حوزه بهداشت و درمان در سالن همایش های کتابخانه ملی آغاز به کار کرد و تا روز سه شنبه 16 آذر ادامه دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: