کد خبر: ۱۳۳۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 03
پس از گذشت 30 سال و نتایج آموزش به افراد دیابتی در کشور لازم است که جدی در زمینه آموزش همگانی دیابت وارد عمل شویم و بیمه ها هزینه های آموزشی را تقبل کنند.
شفا آنلاین>سلامت>رییس انجمن دیابت ایران بیان کرد: با آموزش عمومی دیابت می توان هزینه های ناشی از درمان و عوارض را به طور چشمگیری کاهش داد.

به گزارش شفا آنلاین،اسداله رجب رییس انجمن دیابت ایران با اشاره به وضعیت مطلوب تولیدات داخلی محصولات دیابتی مانند انسولین، سرنگ و قلم تزریق، گفت: متوسط سرانه هزینه های پزشکی دیابت در ایران در سال 2011 بسیار بالا بوده که حدود 50 درصد این میزان مستقیما حاصل از عوارض دیابت است و 10 درصد آن هزینه های مربوط به بستری بیماران است و کمتر از 5/0 درصد این هزینه ها به آموزش اختصاص داشت.

وی افزود: بیشترین سهم در هزینه های غیرمستقیم دیابت به ترتیب به مرگ و میر زودهنگام (7/54 درصد)، از کار افتادگی دائمی (26 درصد) و از کارافتادگی موقت (3/19 درصد) مربوط می شود. 

رییس انجمن دیابت ایران، پیشگیری از دیابت را نوعی صرفه جویی و آموزش را با صرفه ترین راهکار آن دانست و تصریح کرد: پس از گذشت 30 سال و نتایج آموزش به افراد دیابتی در کشور لازم است که جدی در زمینه آموزش همگانی دیابت وارد عمل شویم و بیمه ها هزینه های آموزشی را تقبل کنند.

وی وزارت بهداشت را مسئول سلامت جامعه و تنها مرجع دارای صلاحیت سیاست گذاری در زمینه بهداشت و درمان خواند و افزود: مراجعه کارشناسان مردم نهاد برای کسب آموزشی های تخصصی دیابت به انجمن، روزنه امیدی از توجه بیشتر به آموزش عمومی در مورد دیابت است. 

رجب کاهش هزینه های درمان و عوارض دیابت را مهمترین دستاورد آموزش خواند و یادآور شد: در این برهه زمانی، راه دیگری جز آموزش نیست و همه ما در هر مسئولیتی که هستیم، نه فقط لازم که واجب است خود را موظف به افزایش آگاهی در مورد دیابت و هزینه های آن بدانیم.
برچسب ها: دیابت ، انسولین ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: