کد خبر: ۱۳۳۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 02
سازمان نظام پرستاری به دنبال این است که وزن پرستاری را در عرصه هایی همچون فرهنگی، حرفه ای و اجتماعی افزایش دهد.
شفا آنلاین:دبیر کل سازمان نظام پرستاری گفت: اختلاف در پرداخت های بین پزشکان و پرستاران 2 تا 3 برابر است.

به گزارش شفا آنلاین،محمد شریفی مقدم دبیر کل سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه سازمان از شورای عالی نظام پرستاری و هیئت مدیره تشکیل شده است، گفت: سازمان نظام پرستاری به دنبال این است که وزن پرستاری را در عرصه هایی همچون فرهنگی، حرفه ای و اجتماعی افزایش دهد.

وی با بیان اینکه سازمان نظام پرستاری در پی ایجاد ارتباط همه جانبه با مسئولین منطقه ای، شهری و استانی است، اظهار داشت: ارتباط مردمی نیز از طریق برپایی پایگاه های سلامت در سطح شهرها انجام می شود.

دبیر کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به اینکه در دنیا بحث سلامتی از اهمیت ویژه ای برخور دار است، تاکید کرد: بحث سلامتی از اولویت دولت ها است و طبیعتا چیزیکه اهمیت، ضرورت و حساسیت زیادی دارد این است که مدیریت را باید به دست افراد توانمند، کار آمد و با علم و دانش لازم و کافی سپرده شود.

شریفی مقدم با بیان اینکه روسای بیمارستان و یا دانشگاه باید از دانش و یا علم مدیریتی برخوردار باشند، تاکید کرد: در اکثر کشور های دنیا مانند آمریکا بیش از 90 درصد مدیران بیمارستان ها غیر پزشک هستند، یعنی کسانی که علم و دانش مدیریتی همچون مدارک دکتری بهداشت و درمان، مدیریت، اقتصاد و امور مالی را دارند.

وی با بیان اینکه در کشور ما، رییس بیمارستان و معاونانش پزشک هستند، تصریح کرد: یک پزشک متخصص جراح چشم که 7 سال پزشکی خوانده و 4 سال دوره تخصص پزشکی را گذرانده است، با وجود اینکه یک پزشک متخصصی است اما قطعا مدیر خوبی نیست، زیرا نه مدیریت را تجربه کرده و نه دانش و مهارت مدیریتی دارد.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری با اشاره به اینکه از سال 1376 به بعد بحث ارتباط مالی (طرح کارانه) دربیمارستان ها مطرح شد، بیان کرد: 65 درصد از این درآمد (کارانه) بیمارستان به پزشکان و هیئت علمی که فقط 5 درصد تیم را تشکیل می دهند تعلق می گیرد و 20 درصد را به 95 درصد گروه غیر پزشکی اختصاص دارد که این عامل باعث ایجاد اختلاف در پرداخت ها شده است. 

شریفی مقدم با اشاره به اینکه قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به شورای عالی بیمه ارسال شده است، تصریح کرد: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری هنوز به مدت 9 سال است که تا کنون اجرایی نشده و حدود یک سال است با دستور معاون اول رئیس جمهور گام هایی در این خصوص برداشته شده است.

وی افزود: امیدواریم در فصل بودجه ای مسئولان مربوطه برای اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری قدم برداشته و  جدیت به خرج دهد.
برچسب ها: پرستاری ، سازمان ، پزشکان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: